  • 1. Data: 2007-07-25 16:36:55
    Temat: czy delikty a raczej ich "konsekwencje" przechodzą na spadkobierców???
    Od: LILITH <k...@i...pl>

    Ojciec został oskarżony o pobicie , jednak zmarł w trakcie sprawy
    sądowej a drugi ze sprawców pobicia został skazany .
    W wyroku jest napisane działając wspólnie i w porozumieniu ......(więc
    wnioskuję że sąd uznałby również winę ojca)

    Obecnie pokrzywdzony w powództwie cywilnym wnosi o zadośćuczynienie od
    spadkobierców za cierpienia itp. itd.

    Mam więc pytanie czy delikty a raczej ich "konsekwencje" przechodzą na
    spadkobierców???

    Nie mam pojęcia na jaki artykuł można się powołać żeby powództwo
    zostało oddalone więc jeśli to możliwe proszę o konkrety :D
    (w razie ugody 8000 tyś a bez ok 10000tyś + ekspertyzy biegłych)

    PS : Ojciec przecież "nie został skazany"

    Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi

  • 2. Data: 2007-07-26 13:17:59
    Od: LILITH <k...@i...pl>

    Chyba jednak poza konkretnym adwokatem nikt mi nie pomoże ... szkoda :
    (

    Mimi wszystko pozdrawiam wszystkich czytających

  • 3. Data: 2007-07-26 13:44:46
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 25 Lip, 18:36, LILITH <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > (w razie ugody 8000 tyś a bez ok 10000tyś + ekspertyzy biegłych)
    >
    > PS : Ojciec przecież "nie został skazany"

    kodeks cywilny 445 § 3. Roszczenie o zadośćuczynienie przechodzi na
    spadkobierców tylko wtedy, gdy zostało uznane na piśmie albo gdy
    powództwo zostało wytoczone za życia poszkodowanego.

    z okoliczności jw. wynika, ze powództwo o zadoścuczynienie [nie sprawa
    karna, tylko wniosek o zadośćuczynienie za krzywdę] zostało wytoczone
    po śmierci ojca, więc nie przechodzi na ciebie jako spadkobiercę,
    gdyby wnieśli powództwo do sądu przed śmiercia, to mogłabyś być stroną
    w sporze;
    na piśmie tym bardzie zapewne nie przyznawałeś[aś] ze zapłacisz
    zadoścuczynienie więc powinno byc ok

  • 4. Data: 2007-07-26 17:16:42
    Od: LILITH <k...@i...pl>

> [...]
    > na piśmie tym bardzie zapewne nie przyznawałeś[aś] ze zapłacisz
    > zadoścuczynienie więc powinno byc ok- Ukryj cytowany tekst -

    W aktach sprawy karnej znajduje się powództwo cywilne (złożone za
    życia ojca) ale zostało one pozostawione bez rozpatrzenia , w związku
    z czym poszkodowany wniósł po zakonczeniu sprawy karnej powództwo
    cywilne (już po śmierci ojca) o zadośćuczynienie przeciwko ojcu i
    drugiemu ze sprawców .
    W tej sytuacji nie wiem które się liczy :( .

  • 5. Data: 2007-07-27 08:11:33
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 26 Lip, 19:16, LILITH <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > drugiemu ze sprawców .
    > W tej sytuacji nie wiem które się liczy :( .
    >
    > Z tego co napisałeś chyba oba choć mam nadzieję że się myle :(

    w tej samej sprawie dwa powództwa ?
    powinno się brać pod uwagę drugie powództwo jeżeli pierwsze nie
    rozpatrzone, ale nie wiem z jakiego powodu
    myslę że sprawa powazna dosyc, jednak warto wziąć adwokata, może
    jeżeli sytuacja zgodnie 445 par 3 uda się krótko załatwic sprawe

  • 6. Data: 2007-07-29 12:06:28
    Od: LILITH <k...@i...pl>

    Dzięki za podpowiedzi :D adwokata na 100 % wynajme

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-07-29 12:07:06
    Od: LILITH <k...@i...pl>

    Dzięki za podpowiedzi :D