    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czarna lista
    Date: Mon, 20 Sep 2004 19:25:17 +0200

    On 9/18/2004 9:55 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 16 Sep 2004, Sebol wrote:

    > ...przecież żaden przepis nie zabrania PYTAĆ o dane, prawda ?
    > Może mi ktoś zabronić żebym zadzwonił do zaprzyjaźnionej firmy
    > i *spytał* o Jana Kowalskiego ?
    > Czy może ktoś zabronić zaprzyjaźnionej firmie żeby oni *nie
    > podając danych osobowych* (podaję je JA !) powiedzieli czy
    > mają kogoś takiego na liście klientów ?

    Można umówić się "dla pozoru" w taki sposób, że firma firmie przekazuje
    listę klientów, którym zostanie wysłany towar (zamówiony w owej firmie,
    której przekazuje się dane) po uiszczeniu przez nich zapłaty, o czym
    dostawca zostanie poinformowany odrębnym pismem. Do czasu
    zarejestrowania zapłaty zamówienia mają status: "hold", a ich ewidencja
    może być prowadzona poza systemem. W mojej ocenie nie istnieje zakaz
    uniemożliwiający poinformowanie innej firmy o danych odbiorcy towaru,
    który ma go otrzymać. A że go nigdy nie otrzyma? Jak zapłaci, to otrzyma.
    Pewną analogią jest przekazanie danych do systemu spedytora - jeżeli
    odbiorcą jest osoba fizyczna, to jej dane trafiają do systemu i są w nim
    przetwarzane.

    PZdr: Catbert