  • 11. Data: 2007-10-16 11:33:26
    Temat: Re: [crosspost] kaczynski i kasa na konto mamusi
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 12:31:00 +0200, Jagna napisał(a):

    > Słuchaj, mam takie koleżanki, które nie mają wspólnego konta z małżonkami,
    > ich dochody z pracy wpływają bezpośrednio na konto małżonka. Że głupota, to
    > już nie podlega dyskusji (IMO, oczywiście)
    > Ale to jest przecież dopuszczalne.

    Oczywiście że dopuszczalne. Z tym małym "ale" że od tego należny jest PCC.
    http://www.pit.pl/pages/i/1216.php

    Ponadto polecam dyskusję z p.s.p.p. w tym temacie. Zwłaszcza spójrz na
    posty Gotfryda, który wie co pisze.
    http://www.tinyurl.pl?KyVH2wRp

    > Tu akurat, w sprawie konta pan K. niepotrzebnie się do tego przyznał ;)

    Nie tyle przyznał - po prostu nie miał o tym pojęcia.
    A wynikło to z tego że "bronił się" iż jeżeli nie posiada rachunku
    bankowego to nikt mu "łapówki" nie przeleje na to konto :PPPPP
    Teraz to mamusi mogą przelewać łapówki i zupełnie będzie krystaliczny :DDDD

  • 12. Data: 2007-10-16 11:35:22
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 12:58:57 +0200, szerszen napisał(a):

    > a jestes pewna ze to dopuszczalne?
    > to ze jeszcze sie nikt do tego nie przyczepil, nie oznacza ze to ndopuszczalne

    Że odpowiem tym samym: a jesteś pewien, że niedopouszczalne? ;>

    > pozatym piszesz o koncie malzonka, co jest jeszcze troche inaczej, bo masz
    > wpspolnote maijatkowa, ale matka z synem, szczegolnie takim okolo 50tki nie ma
    > wspolnoty majatkowej ;) w takim tego slowa znaczeniu

    No, ale przecież nie tylko o małżonku wspomniałam. A konkubinat?
    Przecież banki oferują wspólne kredyty, jeśli się nie mylę.
    W konkubinacie nie ma wspólnoty majątkowej. JEST prowadzenie wspólnego
    gospodarstwa domowego.

    > hehehe :) nie w panstwie prawa i sprawiedliwosci

    Tu faktycznie chyba przesadziłam z naiwnością :)

    > nie wiem czy sie orientujesz, ale to nie ty ustalasz prawo i przepisy, nie
    > ustalasz co trzeba a czego nie, zglaszac, a rozmawiamy wlasnie o faktach a nie o
    > tym co sie komu wydaje

    A to Cię przepraszam. Faktycznie JA nie ustalam prawa. Weszłam w czyjeś
    kompetencje (Twoje?;>)

    > przyznal sie i to jest wazne, a smutne jest to ze nikt nic z tym nie robi

    Żeby tylko takie sprawy były, jak piszesz "smutne"!

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 13. Data: 2007-10-16 11:44:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 13:25:49 +0200, Herald napisał(a):

    > Oczywiście że dopuszczalne. Z tym małym "ale" że od tego należny jest PCC.
    > http://www.pit.pl/pages/i/1216.php

    Fakt, szerszeń mi zarzucił, że prawa nie ustalam (ma rację ;)), ale
    dlaczego traktować to jako depozyt nieprawidłowy?
    Moje upieranie się przy wspólnym gospodarstwie, naprawdę nie ma sensu?

    Wcale tego nie wykluczam, sama jestem ciekawa.

> [...]
    > bankowego to nikt mu "łapówki" nie przeleje na to konto :PPPPP
    > Teraz to mamusi mogą przelewać łapówki i zupełnie będzie krystaliczny :DDDD

    Z deszczu pod rynnę...
    Jakby nie mógł określić, że dodatkowe kwoty to dochody nieopodatkowane
    uzyskane z... no właśnie ;)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 14. Data: 2007-10-16 11:47:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 13:44:13 +0200, Jagna napisał(a):

    > Fakt, szerszeń mi zarzucił, że prawa nie ustalam (ma rację ;)), ale
    > dlaczego traktować to jako depozyt nieprawidłowy?

    Przeczytaj wątek którego link podałem w supersedesie
    (odśwież posty w czytniku)

    > Moje upieranie się przy wspólnym gospodarstwie, naprawdę nie ma sensu?

    W takim przypadku?
    Absolutnie nie ma sensu.

  • 15. Data: 2007-10-16 12:06:06
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 13:33:26 +0200, Herald napisał(a):

    > Ponadto polecam dyskusję z p.s.p.p. w tym temacie. Zwłaszcza spójrz na
    > posty Gotfryda, który wie co pisze.
    > http://www.tinyurl.pl?KyVH2wRp

    Przeczytałam, bardzo dziękuję.

    Gotfrydem przekonasz mnie prawie do wszystkiego! ;)

    Choć nadal mi się to nie podoba, co nie znaczy, że mam na to jakikolwiek
    wpływ.

    > A wynikło to z tego że "bronił się" iż jeżeli nie posiada rachunku
    > bankowego to nikt mu "łapówki" nie przeleje na to konto :PPPPP
    > Teraz to mamusi mogą przelewać łapówki i zupełnie będzie krystaliczny :DDDD

    A może coś w zakresie konta naszego Premiera już się zmieniło? Może
    uregulował opłatę cyw.pr. wraz z odsetkami..? ;>
    Sama w to nie wierzę.

    Tak jeszcze, pozwolę sobie napisać przy okazji, można by pomyśleć, że
    dzięki temu zamieszaniu ktoś ureguluje bzdurny przepis (ciągle mam na myśli
    konkubinat chociażby).

    A jest jak zawsze.

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 16. Data: 2007-10-16 13:29:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:
    > daje tego posta na dwie grupy bo tak mnie to zastanawia
    >
    > skoro kaczynski oficjalnie sie przyznaje do tego ze jego kasa splywa na
    > konto mamusi, to czy nie powinien sie tym zainteresowac u.s.
    >
    > o ile mi sie wydaje to w najlepszym przypadku powinien przy kazdej
    > wplacie podpisywac umowe darowizny czy cos podobnego, bo de facto w
    > swietle prawa staje sie to kasa mamusi

    jak dajesz kasę koledze mówiąc żeby ci to przechował na trochę, a on to
    wpłaca na konto, to kasa na koncie jest jego czy twoja?

    jaka darowizna!!!!!!!!!!!

    2% podatku od depozytu nieprawidłowego i tylko tyle.

  • 17. Data: 2007-10-16 13:37:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Że odpowiem tym samym: a jesteś pewien, że niedopouszczalne? ;>

    nie, i dlatego pytam sie tych ktorzy moga wiedziec :)

    > Przecież banki oferują wspólne kredyty, jeśli się nie mylę.

    ale to zupelnie inna bajka

    > W konkubinacie nie ma wspólnoty majątkowej. JEST prowadzenie wspólnego
    > gospodarstwa domowego.

    ale nie przelewanie kasy jednej osoby na konto drugiej

    > A to Cię przepraszam. Faktycznie JA nie ustalam prawa. Weszłam w czyjeś
    > kompetencje (Twoje?;>)

    nie, nie w moja, nie wiem czy zauwazylas, ze ja tylko pytam i oczekuje
    odpowiedzi :)

  • 18. Data: 2007-10-16 13:37:47
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > jak dajesz kasę koledze mówiąc żeby ci to przechował na trochę, a on to
    > wpłaca na konto, to kasa na koncie jest jego czy twoja?
    >
    > jaka darowizna!!!!!!!!!!!
    >

    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego i tylko tyle.

    A gdyby nie wpłacił na konto?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2007-10-16 13:39:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > konkubinat chociażby).

    no tak, ale nasz premier nie zyje w konkubinacie, hmmm......, nie, chyba nie

  • 20. Data: 2007-10-16 14:00:48
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2007 15:39:37 +0200, szerszen napisał(a):

    > no tak, ale nasz premier nie zyje w konkubinacie, hmmm......, nie, chyba nie

    z naciskiem na CHYBA ;)
    choć wtedy kasa lądowałaby na koncie posłanki Jolanty.

    I to by było na tyle z mojej strony, bo też do tego, co napisał na ten
    temat Gotfryd - nic do dać, nic ująć.

    pozdrawiam,
    Jagna :)