  • Data: 2009-08-23 13:33:21
    Temat: Re: co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:h6qsq7$f6n$1@news.vectranet.pl...

    > Wystarczylo by wprowadzic nagrody da osob, ktorzy nagraja film a autem
    > przekraczajacym predkosc i dostarcza go na policje, powiedzmy 30%-50%
    > mandatu
    >
    > inne kraje juz wprowadzily podobne przepisy
    >
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/343096,film_z_
    komorki_moze_byc_koronnym_dowodem_w_sadzie.html

    > a polska oczywiscie pozostaje bierna, a ludzie gina, naprawde nie mozna
    > pozwac rzad za brak przepisow? chyba jest konstytucja, ktora mowi ze
    > panstwo ma ochraniac obywateli ...

    U nas nie ma nagród, ale nagrywać i przesyłać do Policji możesz. Prędkość
    mimo wszystko na takim filmie trudno dokładnie określić, ale jakieś
    niebezpieczne wyprzedzania czy inne wykroczenia spokojnie przejdą. Tylko,
    ze musisz się liczyć z koniecznością stawienia się w sądzie, gdyby
    kierujący kwestionował nagranie i nie poddał się dobrowolnie karze.

    Swego czasu u nas był gość który wkurzył się na samochody jeżdżące po
    zakazie ruchu. Taka stroma górka kończąca się niestrzeżonym przejazdem
    kolejowym. Nie ma tego jak posypać w zimie, więc na wszelki wypadek w zimie
    jest tam ustawiany zakaz ruchu. Przysłał serię zdjęć (widzi przejazd
    kolejowy z okna) i każdy z kierujących został ukarany.

    Nagród za coś takiego ustanawiać nie można, bo istnieje realne zagrożenie,
    że znalazłoby się kilku oszustów chcących w ten sposób zarobić. Poza tym
    zrobiła by się niezdrowa sytuacja. Teoretycznie możnaby jakąś fundacje
    powołać pośredniczącą w całym zamieszaniu, która by jakoś tam autorów
    wynagradzała, ale na pewno nie na zasadzie płatności za film.

    A swoją drogą już dawno myślałem, że ktoś mógłby zarobić niezła kasę na
    takich kamerkach monitoringu montowanych do samochodów. Są na ALLEGRO po
    cirkla 200 zł kamerki w długopisach z pamięcią pozwalającą zapisać kilka
    godzin. Adaptacja tego do samochodu musiałoby polegać na zasilaniu z
    instalacji samochodowe i zapętleniu obrazu. W ten sposób mamy nagrane
    ostatnie kilka godzin jazdy. Idealne w razie wątpliwości przy wielu
    kolizjach czy wypadkach (przykładowo na jakim świetle ktoś wjechał na
    skrzyżowanie). No i przy okazji można by od czasu do czasu wysłać takie
    nagranie Policji, gdyby się jakiś szczególnie niebezpieczny kierujący
    załapał. Aż dziwię się, że jeszcze ktoś na to nie wpadł.

    Nie chodzi tu o wyłapywanie wszelkich wykroczeń drogowych, bo powiedzmy
    sobie strzeże, ze chyba nikt absolutnie dokładnie do przepisów nie jeździ,
    ale o wyłapanie osób rażąco przeginających i powodujących realne zagrożenie
    w ruchu drogowym.