    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co wchodzi w skład mieszkania?
    Date: Wed, 26 Jan 2011 12:56:59 +0100

    W dniu 26.01.2011 12:03, cyklista pisze:

    > elektryczna, piec kaflowy, schody itd.), ale już odkręcenie czegokolwiek
    > co można potem w innym miejscu przykręcić a i w miejsce wykręconego
    > wstawić bez problemu nowe to już nie jest zamontowane na stałe (i tu bym
    > umieścił kontakty, krany, kaloryfery, dywany, pewnie i panele na

    Wiesz, rozumując w ten sposób to cała instalację hydrauliczną można
    wykręcić.

    [ciach]

    > Dlatego albo się kupuje lokal w stanie i wyposażeniu widocznym w chwili
    > zamierania umowy (obojętnie jak ten stan będzie udokumentowany) albo
    > mury z wyposażeniem stałym (wtedy trzeba mieć świadomość że to nie jest
    > to co widać w mieszkaniu w chwili oglądania - albo doprecyzować
    > załącznikiem co w mieszkaniu zostaje).

    Elementy instalacji (wyłączniki, grzejniki) są jak dla mnie wyposażeniem
    stałym. To nie jest coś, co się przy okazji np. generalnych porządków
    przestawia.

    IMHO wszelkie elementy, których usunięcie wymaga użycia narzędzi, to
    wyposażenie stałe. Nie wiem, jak wygląda orzecznictwo, ale podejrzewam,
    że będzie ono zbieżne z moim podejściem.