  • Data: 2003-06-10 14:00:40
    Temat: Re: co to komputer
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bc4l1a$esp$1@zeus.polsl.gliwice.pl>, Cray wrote:
    > Chcialem im wymontowac dysk ... "Nie, nie, Zabieramy calą jednostke
    > centalna" (btw tak wlasnie owi policjanci to okreslili komputer=jednostka
    > centralna IMHO ... dla mnie JC to procesor a nie komputer)..... zazalenie
    > zlozylem, to prokurator odpisal ze ... "Analiza zebranych dowodów nie
    > zezwala w chwili obecnej na uwzglednienie zazalenia" tz ja to rozumiem ze w
    > "chwili obecnej" nie mozna stwierdzic czy np zasilac zawiera dane mogace
    > stanowic dowód .... ??? no nie wiem ale ktos tu chyba sie pomylil.... bo
    > jesli prokurator wie jak mozna w zasilaczu przechowywac dane elektroniczne
> [...]

    Tzn powiem Ci jak ja to widzę jako laik - dane na dysku możesz mieć
    zakodowane. Algorytm kodujący może wykorzystywać dowolną aktywną lub
    pasywną cechę komputera. W skrajnym przypadku może być to nawet jakaś
    cecha zasilacza jak określona dewiacja napięcia (to tylko przykład więc
    proszę się nie czepiać). To może być wersja biosu, nr płyty głownej,
    obecność różnych, urządzeń wszystko cokolwiek da się ze sprzętu
    "programowo" wyciągnąc. I bez tych danych w prosty sposób nie dobierzesz
    się do zakodowanej informacji lub wręcz przy pierwszym uruchomieniu
    spowodujesz ich wymazanie.
    Tak to wygląda MZ, a czy motywy działania prokuratory są zbliżone tego nie
    wiem :)

    --
    Marcin