  • Data: 2004-07-21 22:06:57
    Temat: Re: co moze kruk ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cdm91q$3lr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale jeśli taki "KRUK" przyjdzie i powie, chcemy nasz sprzęt, a ty nie
    > masz przeciwskazań to MOŻE WEJŚĆ CI DO DOMU I TO ZABRAĆ (Nie masz
    > przeciwskazań, dobrowolnie wpuszczasz do domu, udostępniasz sprzęt)

    To wówczas KRUK go nie weźmie, a przyjmie / odbierze. To jest kardynalna
    różnica. Zajrzyj do artykułu 178 kk. Zabranie cudzej rzeczy w celu
    przywłaszczenia jest przestępstwem. Jej odebranie lub przyjęcie nie.

    > Ale to wierzyciel składa zawiadomienie ... Nie sąd. WIerzyciel
    > korzysta z istniejącego kodeksu - dzialania dłużnika noszą znamiona
    > przestępstwa opisanego w tym artykule, wierzyciel zawiadamiania organy
    > ścigania. Rozprawa, jeśli nie okaże się, że jest inaczej (czyli
    > popełniono przestępstwo) to chciał, nie chciał wyrok taki zapadnie ;)

    Nie upieraj się przy tym artykule, bowiem w znanych mi podobnych
    przypadkach, to akurat nie uznawano rzeczy sprzedanej na raty za powierzoną
    i poprzestawano na łagodniejszym § 1.

    > A na omawianą windykację Kruka nie ma paragrafów zabraniających ...

    Ja twierdzę, że kilka by się znalazło. Na początek art. 191§2 kk - to za
    grożenie że wejdą i zabiorą. Jak już wejdą, to mamy cały wachlarz możliwości
    w zależności od przebiegu zdarzenia. Od art. 193 kk - jeśli wedrą się, ale
    nic nie zabiorą; poprzez 278 kk - jak ich dłużnik wpuści i zabiorą bez
    użycia siły; dalej 279 kk - gdyby wpadli na pomysł wziąć pod nieobecność
    kogokolwiek; aż do art. 280-281 kk - gdyby dłużnik protestował i jakoś siłą
    go zmusili do wydania. W tej sytuacji Twoje stwierdzenie jest cokolwiek
    kontrowersyjne.

    > dopóki JAŚ nie wyraża zdecydowanych sprzeciwów i ułatwia postępowanie,
    > to przychodzi KRUK, bierze co swoje ... Jak wspominałem ... możemy tak
    > pie%&^$&^$^ bez końca ... Szanowny Jaś zawalił temat ala Czy tato może
    > rozwieść się z mamą ...

    Jaś jakoś bardzo sprzeciwiać się nie musi. Wystarczy, że powie "NIE!. Z
    tego powodu co bardziej myślący windykatorzy nawet nie dotkną takiego
    przedmiotu, zanim nie otrzymają na piśmie oświadczenia, że dłużnik się
    zgadza na zabranie przedmiotu. Ci mniej rozsądni zawsze wcześniej czy
    później mają poważne kłopoty.

    Wystarczy, że Jaś nic nie powie, tylko po ich wyjściu (albo w czasie
    zajścia) zadzwoni na policję. Jeśli zdążą, to na progu zatrzymają sprawcę co
    najmniej kradzieży. I co na to nasz KRUK?

    > (...)
    > A może zacznijmy dla równowagi nowy wątek. Czy w Polsce obowiązuje prawo.

    Jakieś na pewno tak. Ale im dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej
    uważam, że główną trudność stanowi to, że dokładnie nie wiadomo jakie. :-)

    > Stasio Podróżnik
    > Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))
    (...)
    ^^^^^^^^
    PS: Co to jest naklepka? Naklejka, czy coś innego?