    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co grozi za nieumyslne paserstwo na niewielka wartosc?
    Date: Sun, 13 May 2007 11:21:24 +0200

    Użytkownik "Viator" <v...@g...pl> napisał
    > dlaczego ona to zrobila, teraz juz sama wie, ze postapila niemadrze. Co
    > moze grozic za taki czyn? z jednej strony wartosc potencjalnie kradzionego
    > towaru jest niewielka (152 zlote),

    Jeśli pochodził z kradzieży, przywłaszczenia to wykroczenie (bo wartość
    strat do 250zł), grozi zwykle grzywna.. Gorzej jak z jakiegoś rozboju
    (napadu) pochodzi ten sprzęt, wtedy mogą przykleić paserstwo z kodeksu
    karnego. Zawsze może próbować udowodnić, że miała podstawy by sądzić, że
    telefon jest legalny, tylko czy się to uda, bo nie wiem co zeznają ci,
    którzy jej dali ten sprzęt.