  • 1. Data: 2003-10-01 17:29:22
    Temat: co bedzie jak rodzice mi kupia mieszkanie?
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Na pewno bylo juz cos takiego, ale nie moglem za bardzo znalezc w miare
    aktualnych informacji, a o ile mi wiadomo przepisy tego rodzaju zmieniaja sie
    dosc czesto.

    A wiec do rzeczy. Co bedzie jezeli rodzice kupia dziecku mieszkanie? Bedzie to
    chyba liczone jako darowizna, beda musieli zaplacic podatek i w ogole im sie
    odechce. Zalozmy, ze do tej chwili dziecko jest na ich utrzymaniu (mozna
    rozwazyc 2 warianty jezeli to cos zmieni - nieletnie i pelnoletnie dziecko).
    Chyba podobnymi prawami beda sie rzadzic prezenty w postaci samochodu, czy
    tak? Wiem, ze do pewnej kwoty podatku sie nie placi, ale raczej trudno bedzie
    znalezc kawalerke za kwote ponizej 20 tys...

    Dziekuje z gory z pomoc
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2003-10-01 17:44:53
    Temat: Re: co bedzie jak rodzice mi kupia mieszkanie?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

    NTG pl.soc.prawo.podatki

    > Dziekuje z gory z pomoc
    proszę

  • 3. Data: 2003-10-02 06:34:54
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    JEsli o oni kupia mieszkanie moga Ci je potem dac bez podatku jesli bedziesz
    mieszkal 5 lat i nie masz innego mieszkania..
    Po za tym jesli daja Ci pieniadze na mieszkanie od kazdego z nich mozesz
    dostac po 10tys na 5 lat.. Troche mozesz wykazac dla US z sytpendium (czasem
    nawet 10 tys wychodzi).. Po za tym mogles zaroabic za granica (w afryce
    ciezko o dokumenty niech szukaja to ich obowiazek byl niedawno taki
    proces).. Ale najprosciej to wziac od nich porzyczke z procentem malym na
    dlugo.. Zaplaca podatek tylko od odsetek ustalonych przez was...
    Za 5 lat powiesz ze juz oddales z pieniedzy ktore zarobiles wczesniej

  • 4. Data: 2003-10-02 09:40:54
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawet 10 tys wychodzi).. Po za tym mogles zaroabic za granica (w afryce
    > ciezko o dokumenty niech szukaja to ich obowiazek byl niedawno taki

    Robcio, napisz cos wiecej o tej historii z Afryka, to oze byc ciekawe. Wal
    na priva jesli
    nie chcesz na grupe.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-10-02 11:04:00
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Troche tam projektowalem i moge to udowodnic.. tyle ze nie przez tamtejsze
    faktury ale przez zaswiadczenie inwestora ktory z koleji jest z wloch.. ale
    ma podwykonawcow afrykanskich W niektorych krajach gospodarka jest na tyle
    rozpieprzona ze nie jestem w stanie bezposrednio wykazac ile zaplacilem tam
    podatku (sam nie wiem, ale niewiele) .. Czytalem kilkakrotnie ze w przydpaku
    dochodow zagranica jesli pokaze sie jakiekolwiek papiery to US musi wykazac
    ze nie daja one podstaw do nieopodatkowania w Polsce lub wykazac ze dochod
    byl nielegalny...
    Kontroli zadnej jeszcze nie mialem, ale bylem w podobnej sytuacji z
    mieszkaniem i dochodami ktorych nie jestem w stanie wykazac w Polsce i licze
    ze to przejdzie. Z prasy wiem ze powinno.