  • 1. Data: 2008-10-15 09:46:50
    Temat: cło usa amazon.com
    Od: " ja" <l...@g...pl>

    witam, chce kupic troche rzeczy na amazon.com i moze w innych onlinowych
    sklepach usa, mam pytanie odnosnie cła- to beda rzeczy takie jak odziez,
    posciel akcesoria drobne do domu, slyszalam ze kazda paczka powyzej iles Euro
    (rozne wartosci podaja, 20 E, 100E) jest oclona ,jak to z tym jest naprawde?>

  • 2. Data: 2008-10-15 09:53:31
    Temat: Re: cło usa amazon.com
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik ja napisał:
> [...]
    > (rozne wartosci podaja, 20 E, 100E) jest oclona ,jak to z tym jest naprawde?>

    Fatalnie.

    Najlepiej kupować przez jakąś firmę w USA, która specjalizuje się w
    wysyłce do Polski i wie jak to robić, żeby... :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-10-15 20:00:42
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 15 Paź, 11:46, " ja" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > (rozne wartosci podaja, 20 E, 100E) jest oclona ,jak to z tym jest naprawde?>

    Z praktyki:

    Jak nie zamawiasz czesto, sa to pojednyncze rzeczy (ilosc nie wskazuje
    na handel) to na 90% pojdzie bez cla.

    Pozdrawia
    Rafal

  • 4. Data: 2008-10-15 20:04:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Rafal M napisał:
    > Jak nie zamawiasz czesto, sa to pojednyncze rzeczy (ilosc nie wskazuje
    > na handel) to na 90% pojdzie bez cla.

    Nie pójdzie - 100%

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 5. Data: 2008-10-15 21:33:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Nie pójdzie - 100%

    Ty masz u nich specjalne przywileje.

  • 6. Data: 2008-10-16 17:55:32
    Od: " " <l...@g...pl>

    dowiedzialam sie ze p[owyzej 22 E podlega ocleniu i vat 22% , wlasnie chce
    kupic on line w sklepie ,oni wysylaja do polski ,ale jak oni dolacza rachunek
    za towary plus koszt przesylki to urzad celny ma jak na dloni i dowala clo.

  • 7. Data: 2008-10-17 12:24:15
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Z praktyki:
    >
    > Jak nie zamawiasz czesto, sa to pojednyncze rzeczy (ilosc nie wskazuje
    > na handel) to na 90% pojdzie bez cla.

    BZDURA...

    Steel

  • 8. Data: 2008-10-17 12:39:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Steel pisze:

    > BZDURA...

    Dokładnie.

    Amazon amerykański ostatnio ma zwyczaj wysyłać różne rzeczy z Niemiec
    (albo przez Niemcy? w każdym razie Deutsche Post zostawia swoje ślady) -
    pewnie wygodniej im większa paczkę wysłać do niemieckiego oddziału gdzie
    to rozparcelują.
    Jak Niemcy to odprawiają to można sie spodziewać i cła i VATu przy
    odbiorze na 99% (czasami coś się przemknie).
    Polakom umyka więcej (zwłaszcza drobiazgi na cargo na Okęciu) ale tez
    nie należy zakładać że akurat na naszą paczkę ktoś machnie ręką.

    Z mojej praktyki - płyty DVD "clą się" jakieś 4 razy na 5.

    Kalkulując cenę trzeba sobie właściwe cło i VAT doliczyć żeby potem w
    brodę nie pluć. Może wcale nie być taniej niż w Polsce.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-10-17 15:16:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2008, wrote:

    > dowiedzialam sie ze p[owyzej 22 E podlega ocleniu i vat 22%

    Nie tak.
    Ów limit dotyczy wyłącznie podarowanych pamiątek i podobnych przypadków
    kiedy wysłanie jest dobrowolne - "niezamówione".
    Nowy towar, ze sklepu, podlega bez względu na kwotę.
    Tu o VAT:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    3. Zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się
    do towarów importowanych w drodze zamówienia wysyłkowego.
    ---

    O cle na codzień nie czytam, to nie chce mi się szukać :)
    Ale inaczej hurtownie zamawiałyby nie po 500 sztuk np. tanich
    radioodbiorników, lecz 500 razy po jednym :P (a w USA istnieliby
    posrednicy przepakowujący do oddzielnych paczek :))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-10-17 15:52:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maddy napisał:
    > Kalkulując cenę trzeba sobie właściwe cło i VAT doliczyć żeby potem w
    > brodę nie pluć. Może wcale nie być taniej niż w Polsce.

    Na pewno nie będzie.
    Już są spryciarze - wstrętni przestępcy skarbowi! - co ściągają towar do
    Niemiec lub na Litwę (gdzie nie płaci się VATu przy imporcie tylko przy
    odsprzedaży) potem kupują na firmę z innego kraju EU (mają stawkę wtedy
    zerową) i... sprzedają bez stresu i VATu w Polsce.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net