    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cło usa amazon.com
    Date: Fri, 17 Oct 2008 14:39:46 +0200

    Steel pisze:

    > BZDURA...

    Dokładnie.

    Amazon amerykański ostatnio ma zwyczaj wysyłać różne rzeczy z Niemiec
    (albo przez Niemcy? w każdym razie Deutsche Post zostawia swoje ślady) -
    pewnie wygodniej im większa paczkę wysłać do niemieckiego oddziału gdzie
    to rozparcelują.
    Jak Niemcy to odprawiają to można sie spodziewać i cła i VATu przy
    odbiorze na 99% (czasami coś się przemknie).
    Polakom umyka więcej (zwłaszcza drobiazgi na cargo na Okęciu) ale tez
    nie należy zakładać że akurat na naszą paczkę ktoś machnie ręką.

    Z mojej praktyki - płyty DVD "clą się" jakieś 4 razy na 5.

    Kalkulując cenę trzeba sobie właściwe cło i VAT doliczyć żeby potem w
    brodę nie pluć. Może wcale nie być taniej niż w Polsce.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813