  • 1. Data: 2007-03-18 16:28:18
    Temat: ciekawy pomysl
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    Hej,

    Wypatrzylem na Discovery dom zbudowany na ... podwoziu od dzwigu (pojazd
    gasienicowy). Dzwig pozostal sprawny, mogl nadal przemieszczac sie i obracac
    platforma, na ktorej znajdowal sie dom. Ot, taki wspolczesny woz Drzymaly.
    Zainteresowalo mnie to - tylko pytanie, czy bedzie to przebudowa pojazdu,
    czy budowa domu? ;-)

    Pytam, poniewaz o ile mi wiadomo - nieuczestniczacy w ruchu pojazd mozna
    przechowywac na wlasnej posesji bez koniecznosci jego dostosowania do ruchu.
    Oznaczaloby to, ze mozna wybudowac sobie dom bez projektu, bez pozwolen i
    nie byloby to samowola budowlana, bo podwozie umozliwia przemieszczanie
    domu, co jest w zgodzie z art. 29 par. 1 pkt 12 ustawy Prawo Budowlane:

    Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    [...]
    12) tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z gruntem i
    przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    określonym w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1, ale nie później niż
    przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu;
    zwolnienie to nie dotyczy obiektów, które mogą znacząco oddziaływać na
    środowisko w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska;

    Czy stworzenie takiego domu, ktory mozna przesuwac o kilka metrow - w ramach
    jednej dzialki, na ktorej mialby sie znajdowac - powoduje, ze nie sa
    konieczne jakiekolwiek papiery na jego wybudowanie na takiej platformie
    dzwigowej?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 2. Data: 2007-03-18 17:04:22
    Temat: Re: ciekawy pomysl
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Wróblewski wrote:

> [...]
    > jednej dzialki, na ktorej mialby sie znajdowac - powoduje, ze nie sa
    > konieczne jakiekolwiek papiery na jego wybudowanie na takiej platformie

    Ale to nie jest obiekt budowlany, tylko pojazd - jak przyczepa
    kempingowa czy samochód kempingowy.

    Ustawa w tym miejscu ma "na myśli" kontenery i inne takie wymysły.

  • 3. Data: 2007-03-18 17:04:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Wróblewski napisał:
    [..]
> [...]
    > jednej dzialki, na ktorej mialby sie znajdowac - powoduje, ze nie sa
    > konieczne jakiekolwiek papiery na jego wybudowanie na takiej platformie

    Nie jest.

    Pomysł stary i znany.
    Problem to sprawa przyłączy - woda, gaz, elektryczność - i odprowadzanie
    ścieków - na szambo też potrzebne jest zezwolenie :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-03-18 17:15:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa konieczne jakiekolwiek papiery na jego wybudowanie na takiej platformie

    kup lawete i zbuduj na niej dom taki duzy camping, tylko ze nie bedziesz sie
    tam mógł zameldowac...

  • 5. Data: 2007-03-18 17:34:44
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    > kup lawete i zbuduj na niej dom taki duzy camping, tylko ze nie bedziesz
    > sie tam mógł zameldowac...

    Bzdura :-) Jest juz jeden bezdomny zameldowany w wartburgu, ktorego jest
    posiadaczem i w ktorym spi. To raz. A dwa - jezeli jest ogrodzona posesja,
    na ktorej stoi taki dom, to chyba mozna wystapic o potraktowanie jej, jak
    adresu zamieszkania? Zrobic skrzynke na furtce i numer posesji na
    ogrodzeniu... hm?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 6. Data: 2007-03-18 17:43:28
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > ścieków - na szambo też potrzebne jest zezwolenie :)

    A czy byl kiedys stan prawny, w ktorym na szmbo nie trzeba bylo zezwolenia?

    Kupilem wlasnie gospodarstwo rolne na Roztoczu i zaczynam je remontowac.
    Kanalizacji we wsi nie bedzie (rozmawialem z Wojtem), staraja sie o dotacje
    na przydomowe oczyszczalnie (znaczy: chca dobrze, ale wyjdzie jak zwykle).

    Lokalne uklady sa OK - zadomowilem sie w tydzien (pol wsi sie zlecialo, jak
    po kilku latach poszedl dym z komina ;-).

    I moja najnowsza koncepcja jest taka, ze moge na dzialce "odkryc" szambo. Za
    stodola. Dziesiatki metrow od mojej chalupy i chalup sasiadow.

    Pytanie: kiedy to szambo powinno byc wybudowane, zeby nie podlegalo
    zezwoleniu, ewentualnie zeby "nabralo mocy prawnej". Wlascicielki i
    sasiedzi - w razie czego - powiedza co trzeba.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco, byrnenski pies pasterski
    (: najladniejszy pies we wsi :)
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 7. Data: 2007-03-18 18:23:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Pomysł stary i znany.
    > Problem to sprawa przyłączy - woda, gaz, elektryczność - i odprowadzanie
    > ścieków - na szambo też potrzebne jest zezwolenie :)

    Gaz i tak będzie z butli, bo gazownia raczej nie podpisze umowy na dostawę.

    Prąd - powinno dać się bez większych problemów zorganizować i przyłączyć
    (kabelek od skrzynki z licznikami do "gniazdka" w pojeździe ;) ), tylko
    zdaje się opłaty będą ociupinkę wyższe.

    Woda - pikuś, jak się wywierci własną studnię. Wystarczy odpowiedni
    "kranik" na działce i solidny, gumowy wąż (oczywiście ocieplenie będzie
    niezbędne). Zresztą można zaczerpnąć z doświadczeń konstruktorów
    przyczep kempingowych i wbudować solidne zbiorniki.

    Ścieki - problem rozwiązuje się jak powyżej: wbudowany odpowiednio duży
    zbiornik i voila. A firmy zbierające szambo mają w nosie, skąd zbierają
    nieczystości, byle by miały za to zapłatę.

    W sumie bardziej bym się bał, że ktoś kiedyś takim domem odjedzie w siną
    dal ;->

  • 8. Data: 2007-03-18 18:24:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To raz. A dwa - jezeli jest ogrodzona posesja, na ktorej stoi taki dom, to
    > chyba mozna wystapic o potraktowanie jej, jak adresu zamieszkania? Zrobic
    > skrzynke na furtce i numer posesji na ogrodzeniu... hm?

    dokladnie kazda posesja ma adres a zaden urzedas nie bedzie sprawdzal czy na
    tej posesji stoi dom czy nie

  • 9. Data: 2007-03-18 18:33:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > dokladnie kazda posesja ma adres a zaden urzedas nie bedzie sprawdzal czy na
    > tej posesji stoi dom czy nie

    Serio? No popatrz...

    I znowu łamię twoje reguły, bo mam działkę budowlaną, która z adresu to
    nawet nazwy ulicy nie ma.

  • 10. Data: 2007-03-19 11:54:34
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > I znowu łamię twoje reguły, bo mam działkę budowlaną, która z adresu to
    > nawet nazwy ulicy nie ma.

    Pytanie, czy takiemu domostwu mozna byloby nadac numer?

    Pozdrawiam,

    Andrzej