  • 1. Data: 2007-08-23 09:02:46
    Temat: ciekawe pytanie o pelnomocnictwo
    Od: "Bartulus" <s...@o...pl>

    Witam!

    mam następujące pytanie:
    Czy członkowie rady fundacji mogą upoważnić prezesa zarządu fundacji do
    wykonywania
    wszelkich czynności w fundacji jakie im przysługują?
    W przepisach takiego ograniczenia nie widzę, a w statucie nie ma żadnego
    zakazu nawet co do tego, czy członkiem zarządu może być członek rady
    fundacji. Wydaje się jednak wątpliwe, że sytuacja taka może mieć miejsce, bo
    tak naprawde tymi dwoma organami kieruje wtedy jedna osoba.

    Jak podobna sytuacja kształtowałaby się w spółkach z o.o.?

    Pozdrawiam
    B.

  • 2. Data: 2007-08-23 09:29:28
    Temat: Re: ciekawe pytanie o pelnomocnictwo
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartulus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak naprawde tymi dwoma organami kieruje wtedy jedna osoba.
    >
    > Jak podobna sytuacja kształtowałaby się w spółkach z o.o.?

    witam
    w spólce z o.o. jest zakaz łączenia stanowisk członka rady i zarządu -
    art.214 kodeksu spółek handlowych

    sprawa jasna

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-23 09:38:53
    Od: "Bartulus" <s...@o...pl>

    > witam
    > w spólce z o.o. jest zakaz łączenia stanowisk członka rady i zarządu -
    > art.214 kodeksu spółek handlowych
    >
    > sprawa jasna
    >
    > pzdr

    no właśnie - dlatego zastanawiałem się jak by to było z fundacją - w ustawie
    o fundacji nie ma takiego ograniczenia - wygląda na to, że ustawodawca
    pozostawił te kwestie do rozstrzygnięcia w statucie?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-08-23 14:24:42
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ustawie o fundacji nie ma takiego ograniczenia - wygląda na to, że
    > ustawodawca pozostawił te kwestie do rozstrzygnięcia w statucie?

    witam

    na to wygląda - a zatem pełna dowolność :)

    pzdr