  • 1. Data: 2003-06-05 06:54:04
    Temat: ciąża sprzedaż zakłądu i co dalej?
    Od: s...@w...pl

    Ja, kiedy byłam w ciąży, sprzedany został zakład pracy w którym pracowałam
    (wraz ze wszystkimi oddziałami) innemu zakładowi. Ja jestem pracownikiem
    oddziału kielce, a centrala jest w
    warszawie.
    Co ważne wszyscy pracownicy oddziału kielce zostali pracownikami nowej firmy a
    ja zostałam w starej.
    Do końca czerwca jestem na urlopie macirzyńskim. Potem spodziewam się
    wypowiedzenia umowy o prace.
    Pytania:
    - jeżeli pójdę na wychowawczy to pracodawca może w tym czasie zlikwidować moje
    stanowisko pracy i mnie zwolnić?
    - jeżeli sprzedany został oddział to czy przypadkiem nie powinnam pracować w
    nowej firmie?

  • 2. Data: 2003-06-05 07:55:17
    Temat: Re: ciąża sprzedaż zakłądu i co dalej?
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > Pytania:
    > - jeżeli pójdę na wychowawczy to pracodawca może w tym czasie zlikwidować

    Firma może cię zwolnić oczywiście z zachowaniem odpowiedniego okresu
    wypowiedzenia. Możesz probować (KP stanowi iż pracodawca ma obowiązek
    udzielić ci urlopu wychowawczego na twój wniosek) przejśc na urlop
    wychowawczy jednak w tym okresie będziesz dostawać (jeśli jesteś mężatką)
    318,10 zł/m-c, natomiast jeśli wychowujesz samotnie to dostaniesz 505,80
    zł/m-c.

    > - jeżeli sprzedany został oddział to czy przypadkiem nie powinnam pracować
    > nowej firmie?

    Jesli firma jest nadal zainteresowana tym abyś swiadczyła dla nich pracę to
    powinni ci przedstawić warunki przejścia do nowej firmy. Po przedstawieniu
    nowych warunków masz 1 miesiąc aby to odrzucić, konsekwencje będą takie
    jakby to pracodawca wypowiedział z tobą umowe (bezzwłoczne prawo do zasiłku
    dla bezrobotnych). Szczegółowo regulują to przepisy Kodeksu Pracy a
    dokładniej to Art.23.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-06-05 08:35:12
    Od: s...@w...pl

> [...]
    > 318,10 zł/m-c, natomiast jeśli wychowujesz samotnie to dostaniesz 505,80

    Tak, przechodzę na urlop wychowawczy. Czy w trakcie tego urlopu mogą mnie
    zwolnić np. w związku z likwidacją stanowiska pracy. Zakład zatrudnia teraz 5
    osób.?

  • 4. Data: 2003-06-05 09:02:04
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości:
    [...]
    > Tak, przechodzę na urlop wychowawczy. Czy w trakcie tego urlopu mogą mnie
    > zwolnić np. w związku z likwidacją stanowiska pracy. Zakład zatrudnia
    teraz 5
    > osób.?

    Jeżeli firma istnieje (tzn nie likwiduje się) to podczas urlopu nie można
    wypowiedzieć umowy o pracę Art.41. Kodeksu Pracy.

    Pozdrowienia
    Serwiz