eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawochrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne › Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Date: Fri, 06 Jul 2007 10:10:36 +0200

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 05:28
    (autor Szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6kcsp$v9a$1@achot.icm.edu.pl>):

    > pewnie ze nie ma, ale mozna mu zdjac klapki z oczu i pokazac swiat w
    > szerszym zakresie

    Jakim? Sprawa wiary to nie jest temat: Masz tu Pepsi i Cokę i spróbuj, jaka
    Ci smakuje bardziej.

    > skoro i tak nic nie zmieni wic po co chrzescijany sie tak upieraja na
    > niego ;)

    nie tnij po przecinkach.

    > a czy ktos pisal o nienawisci?

    a słowo JEŚLI znasz? Napisałem całe zdanie obejmujące określony przypadek.

    > jesli sie tylkona to zdecyduja, to kazdy ksiadz powinien dziekowac bogu ze
    > moze je ochrzcic, niezaleznie od tego czy bedzie mialo 7, 20 czy 40 lat

    No i je ochrzci. Tylko że jeśli nie zdąży, bo np. dziecko zginie, to nie
    zostanie zmyty grzech pierworodny. Poza tym, żeby dziecko kroczyło daną
    drogą, ktoś musi mu ją wskazać. Jak każdą drogę. Dziecko wychowywane w
    Polsce nie zacznie nagle samo z siebie mówić po Arabsku. Dziecko wychowane
    bez Boga nie zacznie nagle tego Boga wielbić. Stąd właśnie wierząca rodzina
    chce chrztu. Bo za parę lat będą chcieli Komunii Św. a bez chrztu się nie
    da. Oni chcą, żeby dziecko kroczyło drogą Boga. Ty chcesz, żeby kroczyło
    całkiem inną. OK. Tak chcesz. Ale nie ściemniaj, że to dla Wolnego Wyboru.
    Bo ono będzie tam, gdzie Ty je poślesz. Nie da się inaczej. Z wiekiem
    człowiek wybiera własne drogi, ale są to drogi w podobnym kierunku, w jakim
    go posłano za młodu.

    > byc moze w jakies zabitej dechami wiosce, gdzie ksiadz trzzesie okolica i
    > z ambony wytyka kto co ma, ile dal i z kim sypia, tak, ale w duzym miescie
    > nawet tego nie zauwazy

    Wydaje ci się. Cała klasa będzie uczęszczała na religię, a ono nie. Cała
    klasa będzie się przygotowywała do Pierwszej Komunii a ono nie. Cała klasa
    będzie szła na bierzmowanie, a ono nie.

    Dla dziecka Komunia czy Bierzmowanie to duże przeżycia, także społeczne.
    Dziecko bez religii będzie dzieckiem odstającym od reszty.

    > w polsce jak do tej pory spotykam sie z wojujacym chrzescijanizmem,

    Też. Niestety agresja z jednej strony wywołuje agresję z drugiej. Co nie
    znaczy że jedno usprawiedliwia drugie.

    > nadal
    > chetnie nawracaliby sila, wpychali sie z butami wszedzie, od zlobka, po
    > sejm i portfele wszystkich obywateli

    Pewnie tak. Tylko czy jedna RRM jest tak ważna? Ja bym ich olał.
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,