    From: Klasyk <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: buty i rekojmia - opor sprzedawcy (troche dlugie)
    Date: Sat, 12 Oct 2002 23:42:29 +0200

    On Sat, 12 Oct 2002 13:56:31 +0200, "bulba" <b...@t...onet.pl>
    wrote:

    >witam,
    >
    >opisze pewna sytuacje, ktorej rostrzygniecie jest dla mnie ewidentne, ale
    >jako ze mnie nie dotyczy bezposrednio, nie bede sie nim zajmowal, a chodzi
    >tylko o przekonanie innej osoby, ze warto walczyc;
    >otoz pewna osoba kupila obuwie za ponad 500zl (gorskie), ktore w pierwszym
    >dniu uzytkowania zaczelo sie rozklejac (podeszwa, na dosc duzej powiezchni -
    >kilka cm); sprzedawca nie chcial przyjac butow do reklamacji, twierdzac, ze
    >to jakies stare buty; w koncu po okazaniu paragonu wzial je; wspomniana nie
> [...]

    Tak to jest. Trzeba bylo zlozyc na pismie, ze na podstawie rekojmi
    chodzi o wymiane lub zwrot gotowki. Oczywiscie z potwierdzeniem i
    z data.
    Wtedy nierozpatrzenie sprawy w terminie automatycznie powoduje
    uznanie wszelkich racji reklamujacego. Dalsze toczenie prawy
    jest bezprzedmiotowe, bo przedawnienie konczy sprawe.
    Sad moglby wtedy tylko i wylacznie zakonczyc sprawe
    na korzysc reklamujacego.