eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawobrak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu? › Re: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu?
  • Data: 2008-12-05 11:30:46
    Temat: Re: brak towaru - zwrot pieniędzy - zwrot kosztów przelewu?
    Od: "mirek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0812051222490.1364@quad...
    > On Fri, 5 Dec 2008, mirek wrote:
    >
    > IMO słowo "sprzedał" jest tu kluczowe - co przez to rozumieć.
    > Czy ściśle prawne znaczenie *już* zawartej umowy, czy tylko
    > nieporozumienie z wpłatą... ale BEZ umowy (np. deklaracji
    > sprzedawcy że sprzeda).
    > Bo jeśli zwrot wynika z niewywiązania się z umowy, to klientowi należy
    > się "cała kwota do garści" - o ile umowa tak stanowiła, znaczy klient
    > MIAŁ wpłacić - ma ją dostać i tyle, możecie zanieść osobiście i nie
    > płacić za przelew ;)
    > Jesli zaś np. klient się pospieszył *PRZED* zawarciem umowy (lub
    > ustaleniem jej warunków), to IMVHO mamy do czynienia z bezpodstawnym
    > wzbogaceniem - bez zobowiązań ("winy") tego kto ma oddać.
    > W takim układzie klient moze "przyjść i sobie odebrać".
    > Fakt, na przelew należało uzyskać jego zgodę - że nie chce mu się
    > przyjść i prosi żeby na jego koszt przelać :D
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Klient kliknął towar w sklepie internetowym, jako płatność wybrał przelew i
    natychmiast zapłacił za towar + koszty przesyłki adekwatne do formy
    transportu. I dostał zwrot całej tej kwoty. A teraz upomina się o zwrot
    jeszcze 2 zł za przelew do nas.


    --
    mirek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1