  • 1. Data: 2004-09-25 17:03:55
    Temat: brak pełnomocnictwa w banku....
    Od: "b" <b...@p...onet.pl>

    Mam pytanie: czy np jeżeli moja żona nie ma pełnomoctnictwa do zarządzania
    moim kontem bankowym a np są tam jakies oszczdnosci to czy moja żona po
    mojej smierci moze jakos odzyskac oszczednosci i ile procentowo?
    Pzdr B

  • 2. Data: 2004-09-25 17:12:09
    Temat: Re: brak pełnomocnictwa w banku....
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 wrz o godzinie 19:03, na pl.soc.prawo, b napisał(a):

    > Mam pytanie: czy np jeżeli moja żona nie ma pełnomoctnictwa do zarządzania
    > moim kontem bankowym a np są tam jakies oszczdnosci to czy moja żona po
    > mojej smierci moze jakos odzyskac oszczednosci i ile procentowo?

    Złóż dyspozycję na wypadek śmierci. Wtedy osoba wskazana otrzyma
    20-krotność średniej krajowej - reszta przejdzie do masy spadkowej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-09-25 17:19:06
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    pełnomocnictwo nic w takiej sytuacji nie da, wygasa z chwila smierci
    posiadacza r-ku

    --
    pozdr
    Marek

  • 4. Data: 2004-09-25 18:15:35
    Od: "b" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Złóż dyspozycję na wypadek śmierci. Wtedy osoba wskazana otrzyma
    > 20-krotność średniej krajowej - reszta przejdzie do masy spadkowej.

> [...]

    a jeżeli nie wydałem takiej dyspozycji i ginę?(po prostu pytam bo mój
    szwagier zginął tragicznie i stram sie siostrze pomóc).Na razie dzieki za
    info.

  • 5. Data: 2004-09-25 18:30:32
    Od: "ntom" <n...@N...ct.utwente.nl>

    "Marek" <m...@o...pl> wrote in message
    > pełnomocnictwo nic w takiej sytuacji nie da, wygasa z chwila smierci
    > posiadacza r-ku

    Tak z ciekawosci: czy w Polsce moze byc dwoch wlascicieli konta?
    Mieszkam w Holandii i z tego co my tu zalatwialismy i co nam wyjasniono to
    nie bylo to pelnomocnictwo lecz jakby drugi wlasciciel konta.
    Np jak wydaja karte to sie pytaja kto ma niej byc (imie i nazwisko). Na
    karcie zony jestemy oboje.

    Moze bladze, ale jesli ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie jaka jest
    sutuacja w Polsce bylbym wdzieczny.

    Nikodem

  • 6. Data: 2004-09-25 20:18:37
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ntom" <
> [...]
    > karcie zony jestemy oboje.
    >
    > Moze bladze, ale jesli ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie jaka jest

    Oczywiście, że może być dwóch posiadaczy konta, ale każdy dostaje kartę na
    swoje nazwisko.

    Marek

  • 7. Data: 2004-09-25 20:24:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, ntom wrote:
    [...]
    > + Tak z ciekawosci: czy w Polsce moze byc dwoch wlascicieli konta?

    Może.
    Ale nie mam pojęcia czy prawo jakoś się nie wtrąca w razie jak
    jeden umiera.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-26 12:38:20
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Z tym, że osoba organizująca pochówek ponosząc koszty wg miejscowych zwyczajów (w tym
    nekrologi, klepsydry, trumna, msza, pochówek,
    kwiaty i in.) biorąc na nie faktury, po przedstawieniu oryginałów faktur (rachunków)
    w banku, gdzie prowadzony jest rachunek
    zmarłej, od ręki dostanie zwrot tych kosztów.
    Bank zwykle stempluje oryginały faktur/rachunków na odwrocie, a dla siebie robi
    kserokopie.
    Nie zostawiać oryginałów w banku, bo później mogą być potrzebne w urzędzie skarbowym
    przy odliczeniu kosztów pochówku od masy
    spadkowej.
    Dodatkowo ZUS wypłaca zasiłek pogrzebowy, ostatnio to coś ponad 4 tys zł., zwykle
    niezbędny jest oryginał faktury za trumnę (zrobić
    ksero dla U.S. i poświadczyć za zgodność w ZUSie!).
    JaC

  • 9. Data: 2004-09-26 12:40:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ono się wtrąca zanim umiera: w wielu bankach nie można zrobić zapisu na wypadek
    śmierci przy koncie wspólnym dwóch lub więcej
    posiadaczy.
    Wieicie może, czy taki jest zapis prawa bankowego, czy raczej widzimisę
    poszczególnych banków??
    JaC