  • Data: 2005-01-30 11:11:44
    Temat: Re: "brak kontatku oznacza zrzeczenie sie roszczenia"
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bank wykazał się niekompetencją - wysyłane normalnymi kanałami powyższe
    > propozycje doczekały się reakcji dopiero po jakichś 6-7 tygodniach. Przy
    > czym odpowiedź brzmiała "ooops - przegapiliśmy to i sprawa trafiła do
    > windykacji". Windykacja się kontaktuje - "ooops - nie dostaliśmy żadnej
    > korespondencji w tej sprawie od banku; nie jesteśmy też władni
    > negocjować - przekazujemy z powrotem do banku".
    wierzyciel nie ma obowiązku się "układać"

    > Wysłałem więc do centrali banku polecony (za potwierdzeniem odbioru) z
    > prośbą o kontakt w ciągu 14 dni kogoś kompetentnego w celu uzgodnienia
    > spłaty ratalnej lub przejęcia długu, jaki ma u mnie pewna firma. Z
    > dopiskiem "brak kontaktu w tej sprawie w wyznaczonym terminie oznacza
    > zrzeczenie się wszelkich roszczeń banku".
    dłużnik nie może przez jednostronną czynność prawną stworzyć takiego
    domniemania -
    to tak jakby w ofercie do osoby fizycznej napisać - brak odzewu z państwa
    strony zobowiązuje do zakupu 10 pralek

    Przepisu o ofercie nie stosuje się (nawet jeśli obydwie strony są
    przedsiębiorcami), gdyż twoje oświadczenie o chęci ułożenia się nie prowadzi
    do zawarcia umowy - zwolnienie z długu jest jednostronną czynnością prawną.

    > Cóż - bank się nie skontaktował w tej sprawie. Czy wobec tego taka
    > klauzula ma jakąkolwiek moc prawną? Dłużnik (ja) ewidentnie próbuje się
    > skontaktować i uzgodnić warunki spłaty. Bank olewa. Znaczy się kasy nie
    > chce? ;)
    Wierzyciel cie wcale nie olewa - przecież gotowizne zawsze przyjmie.
    Jak nie chce w gotowiźnie, to oddaj do depozytu sądowego.
    Bank nie ma obowiązku przyjęcia spłaty kredytu w cukierkach, usługach
    fryzjerskich czy należnościach.
    bank = gotowizna.

    p.
    W,