    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: błędy w mandacie
    Date: Sun, 30 Nov 2008 14:52:18 +0100

    imbirek8 pisze:
    > Cześć,
    >
    > Jadąc trwamwajem w Warszawie, złapano mnie na nieposiadaniu ważnego
    > biletu (standard, pokuta).
    > Oczywiście 'kanar' wystawił mi mandat - 150 zł. Okazałem mu jedynie moją
    > legitymację studencką.
    >
    > I teraz co ciekawe: Kanar wystawił mandat ('wezwanie do zapłaty') na
    > inne nazwisko niż było w legitymacji (przekręcił dwie litery
    > kolejnościa, że nazwisko brzmi zupełnie inaczej, nie była to pomyłka w
    > 'ąę').
    > Kanar poprosił mnie o podpisanie mandatu, ja powiedziałem, że 'nie' on
> [...]

    Na wstępie powiem, że to nie jest mandat.

    A sprawa ma trzy dna, z którego chciałbym zająć się dwoma.

    1. Tym, którym nie chciałbym się zajmować, to sprawa uczciwości. Nie
    miałeś biletu, zostałeś złapany, powinieneś zapłacić. To jest jednak
    grupa o prawie, a nie o uczciwości.

    2. Sprawa będzie się toczyć dalej z Twoim błędnym nazwiskiem. Może nawet
    zakład komunikacyjny będzie chciał Cię pozwać. Jeśli to uczyni, to sąd
    po wydaniu nakazu zapłaty powinien otrzymać od listonosza informację, że
    pan Kazanowski (jeśli nazywasz się *Kozanawski*) nie mieszka pod danym
    adresem. Sprawa zostanie zawieszona, do momentu, aż powód zorientuje się
    (np. z bazy pesel), jak się faktycznie nazywasz

    3. Jak już będzie wiedział, nie będzie problemu z pozwaniem. Literówka w
    nazwisku jest błędem, jednakże z uwagi na inne podane dane można Cię
    zidentyfikować jednoznacznie. Pytaniem pozostaje dowód na to, że to Ty
    faktycznie tam byłeś, skoro nie przyjąłeś wezwania, niemniej jednak
    problem ten jest niezwiązany z literówką w nazwisku.

    Tylko od chęci wierzyciela zależy, czy przejdzie przez punkty 2 i 3.

    --
    Liwiusz