    From: "Pablo" <p...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bledy kraweznikow - bardzo prosze o pomoc
    Date: Wed, 18 Dec 2002 14:43:47 +0100

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7efd.0000045c.3dd50bef@newsgate.onet.pl...
    > Witajcie

    > 1. Podczas jazdy wieczorem na swiatlach postojowych i dziennych (moja
    wina - fakt! - wsiadlem za kierownice auta znajomego i zapomnialem zmienic
    swiatla).
    > Otrzymalem mandat 50 PLN i tyle. Krawężnik nic nie mowil o punktach wiec
    uznalem ze za tak blahe przewinienie poprostu mi ich nie dal. Okazalo sie
    jednak ze do rejestru wpisano mi 4 punkty....
    > Czy policjant ma obowiazek poinformowania mnie o przyznanych punktach ??

    TAK

    > Jakie mam szanse skladajac skarge na niego po kilku miesiacach ??
    ZADNEJ
    Jest sens wogole skladac jakas skarge ?
    NIE MA
    czy cos mi to pomoze w odwolaniach od decyzji starostwa dotyczacej
    skierowania na egzamin albo w sprostowaniu ilosci punktow ??
    NIESTETY NIE!

    > 2. 2 listopada tego roku przekroczylem predkosc o 28 km/h (bylo
    ograniczenie do 40) - poraz kolejny moja wina - nie ulegalo to watpliwosci
    wiec przyjelem mandat - 100 PLN i 4 punkty. Na nowych druczkach jest pole na
    opis wykroczenia i liczbe punktow - pan policjant napisal: "szybkość 87/40"
    i 4 punkty Przy czym 87 jest jak dla mnie niewyraznie napisane a liczba 40
    jest nadpisana na liczbie 60 (widocznie sie pomylil) ! W swoich dokumentach
    zakwalifikowal moje wykroczenie chyba jako "przekroczenie predk. od 41 do
    50 km/h" za co nalezy sie 8 punktow! Tak tez zostalo wpisane do
    komputera....
    > Przez te darmowe 4 punkty bede musial zdawac egzamin - i nie chodzi mi o
    sam ten fakt ale o to ze przez jakiegos krawężnika bede musial stracic kupe
    czasu nie mowic juz o nerwach...

    > Moge sie odwolac od mandatu po takim czasie ?
    Przyjales mandat, przepadlo
    Czy zlozenie skargi na niego z tytulu zle spelnionego obowiazku da cos ??
    NIC NIE DA
    Jak to sie odbywa ? czy jest jakas rozprawa przy skardze - konfrontacja
    policjanta i skladajacego skarge ??
    Zazwyczaj skarga jest oddalana!

    Jak to sie zazwyczaj konczy dla policjanta i skarzacego ?
    W tej sytuacji tylko pochwala! Dostales mandat, przyjales go! Lepiej nie
    zaczynac

    > Jakie mam szanse przy odwolaniu od decyzji starostwa ewentualnie przy
    korekcie liczby punktow??
    Nikle, 0,001%
    > Zwlaszcza to by mnie urzadzalo zeby zmienili poprostu liczbe punktow na 24
    (czyli o 4 mniej)
    > Czy druk mandatu na ktorym widnieje inna liczba punktow od tej z komputera
    policji moze byc podstawa do zmiany liczby punktow ??
    mozna sie postawic i probowac, ale jaki bedzie skutek? raczej negatywny.
    Nalezy pamietac ze to jest policja!

    > Czy mam jakies podstawy zeby wytoczyc komendzie jakas sprawe cywilna np. o
    zaniedbania funkcjonariuszy??
    ZADNYCH

    > PS. Na razie (3 dni temu) dostalem wniosek o egzamin do starostwa i teraz
    starostwo ma wydac decyzje i od niej podobno dopioero bede sie mogl
    odwolywac...
    Tak, ale pomysl czy warto!!!

    Paweł