  • 1. Data: 2007-08-21 19:53:40
    Temat: błędne koło
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam,
    Dziewięć lat temu rodzice, wraz z siostrą babci, wzięli kredyt na wykup
    jej mieszkania. Przez cały ten czas, aż do dziś, jest przez rodziców
    spłacany. Siostra babci została natomiast właścicielką mieszkania. W
    międzyczasie mój brat wymeldował się z mieszkania, w którym mieszkamy z
    rodzicami i przemeldował się do siostry babci. Ta jakiś czas później
    zmarła (około 4 lat po zakupie). Zostało więc mieszkanie, spłacane przez
    dwójkę osób (moich rodziców), ale nadal
    zapisane na zmarłą właścicielkę. Ponadto siostra babci miała syna, który
    już nie żyje, ale ma 2 córki. Mamy bardzo słaby kontakt z nimi
    (znajomość danych personalnych, telefonów itp.), nigdy nie uczestniczyły
    one w opiece nad babcią. Brat chciałby to przepisać na siebie,
    dysponując testamentem, w którym ma zapisaną całość. Niestety nie można
    złożyć sprawy w sądzie, bo jest osobą obcą i nie może uzyskać
    odpowiednich dokumentów, potrzebnych do złożenia wniosku (akt zgonu
    ciotki, akt zgonu jej syna, akty ślubu wnuczek ciotki) - tak
    poinformowała go pani w okienku w sądzie. Wnuczki ciotki nie mają
    zamiaru tego zrobić, gdyż poza poświęceniem czasu i pieniędzy nic nie
    zyskają.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-08-22 07:16:21
    Temat: Re: błędne koło
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Wnuczki ciotki nie mają
    > zamiaru tego zrobić, gdyż poza poświęceniem czasu i pieniędzy nic nie
    > zyskają.

    No to zapłaćcie im za tę "usługę".

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2007-08-22 10:02:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 21:53:40 +0200, Maurycy Menke napisał(a):

    > Wnuczki ciotki nie mają
    > zamiaru tego zrobić, gdyż poza poświęceniem czasu i pieniędzy nic nie
    > zyskają.

    Cieszyć się tylko że wnuczki nie wiedzą że mogą się domagać zachowku -
    połowa wartości spadku który by im przypadł w udziale - czyli połowa
    wartości mieszkania, i to w żywej gotówce.

    p. m.

  • 4. Data: 2007-08-22 20:51:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maurycy Menke pisze:

> [...]
    > ciotki, akt zgonu jej syna, akty ślubu wnuczek ciotki) - tak
    > poinformowała go pani w okienku w sądzie.

    Bzdury.
    Idź do USC po akty stanu cywilnego , wskaż swój interes prawny (czyli
    postępowanie spadkowe) [patrz art. 83 ustawy o aktach stanu cywilnego] i
    złóż wniosek w sądzie.

    Nie gadaj z paniami z okienka i w sądzie i w USC. Nie słuchaj tych nieuków.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-08-23 05:48:25
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Cieszyć się tylko że wnuczki nie wiedzą że mogą się domagać zachowku -
    > połowa wartości spadku który by im przypadł w udziale - czyli połowa
    > wartości mieszkania, i to w żywej gotówce.
    >
    > p. m.

    Przy testamencie jest zachówek?

  • 6. Data: 2007-08-23 05:49:19
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:

    > No to zapłaćcie im za tę "usługę".

    "Nie mają zamiaru" oznacza, że uznające się za wydziedziczone wnuczki w
    ramach życzliwości nie pomogą nam.

  • 7. Data: 2007-08-23 05:52:40
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:

    > No to zapłaćcie im za tę "usługę".

    "Nie mają zamiaru" oznacza, że uznające się za wydziedziczone wnuczki w
    ramach życzliwości nie kiwną palcem, aby nam pomóc.

  • 8. Data: 2007-08-23 12:44:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 07:48:25 +0200, Maurycy Menke napisał(a):

    > Przy testamencie jest zachówek?

    Zach*o*wek. No przede wszystkim przy testamencie, przy dziedziczeniu
    ustawowym nie ma zachowku, bo wszyscy dostali ... ustawowo (pomijając
    darowizny przed śmiercją).

    p. m.

  • 9. Data: 2007-08-23 16:11:41
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

> [...]
    > złóż wniosek w sądzie.
    >
    > Nie gadaj z paniami z okienka i w sądzie i w USC. Nie słuchaj tych nieuków.

    A czy w podobny sposób mogę uzyskać akt zgonu ciotki jej syna? Rozumiem,
    że to też w USC?

  • 10. Data: 2007-08-23 17:13:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maurycy Menke pisze:

    > A czy w podobny sposób mogę uzyskać akt zgonu ciotki jej syna? Rozumiem,
    > że to też w USC?

    możesz uzyskać odpis aktu stanu cywilnego każdej osoby o ile wykażesz
    interes prawny. postępowanie spadkowe jest niewątpliwym interesem
    prawnym, zwłaszcza w świetle art. 4 ustawy o ASC.