    From: Luka <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilety komunikacji miejskiej
    Date: Sun, 27 Feb 2005 00:59:35 +0100

    witek napisał:

    > tak.
    > a obowiązkiem podróżnego jest posiadanie prawidłowo skasowanego biletu,
    > jeżeli nie można prawidłowo tego zrobić, lub automat zniszczył bilet, to
    > należy to zgłosić przewoźnikowi.
    > I nie, że automat jest zepsuty, tylko fakt niemożności skasowania biletu.

    wiesz, niby tak, tylko mam pewne obawy. skąd facio ma wiedziec, ze tak a
    nie inaczej skasowany bilet jest prawidlowo skasowany; moze jechac
    pierwszy raz tramwajem/autobusem, i nie znac sposobu kasowania, u mnie w
    miescie kasownik drukuje oznaczenie a oprocz tego wbija dwie szpilki
    posrodku biletu. mysle ze gdyby uszkodzil sie kasownik i np. drukowaloby
    on bez dziurkowania, to niejeden nawet nie zauwazylby tego, nie mowiac
    juz o osobach ktore nie wiedza jak ma byc skasowany bilet. albo jak
    odroznic czy wlasciwe jest wydruk 2602244443598 czy 260224444...
    ja proponowalbym liberalizacje w stosunku do takich osob, a zaostrzenie
    kar wobec prawdziwych, notorycznych gapowiczow. niestety - to wlasnie ci
    drudzy przewaznie daja w lapke... "kanar" latwiej wlepi mandat wlasnie
    bogu ducha winnemu nieborakowi.