    From: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bilet u kierowcy i odliczona kwota
    Date: Tue, 15 Oct 2002 18:52:32 +0200

    Użytkownik wrote:
    > A dlaczego twierdzisz, że nie jest?

    przez analogię do tej pani z supermarketu

    > czy mogę sobie napisać, że nie
    > Możesz.

    jeśli rzeczywiście mogę i nikt tego nie podważy to to chore jakieś jest.
    Jesli to ma być transport publiczny, to nie wyobrażam sobie, żeby jedyną
    przesłanką do odmowy było coś innego niż zagrożenie innym pasażerom, ale
    nie brak drobnych pieniędzy.

    > To nie jest żadne wewnętrzne prawo. Istnieje bowiem coś takiego jak
    > umowa "przez przystąpienie". W takim wypadku nie negocjujesz, nic nie

    oki, może nie 'wewnętrzne prawo' ale warunki umowy nie mogą być
    niezgodne z prawem, moim zdaniem przynajmniej 'oscylują na granicy'.

    > podpisujesz, po prostu na nią się godzisz lub nie. Wsiadając do
    > auotbusu decydujesz się na zawarcie umowy z przewoźnikiem. Nikt Ci tu
    > nie odmówił zawarcia umowy. Po prostu jadąc za friko nie wywiązałeś

    odmówił przyjęcia zapłaty z powodu posiadania nie takich pieniędzy
    jakich życzy sobie przewoźnik, rzecz w tym czy rzeczywiście może sobie
    żądać zaplaty np. w jednogroszówkach i pod tym warunkiem zgadzać się na
    zawarcie umowy? Skoro 10 zł to również prawny środek w Polsce, tego się
    czepiam.

    > się i jak w przypadku normalnej umowy, ponosisz za to
    > odpowiedzialność. Zaznaczam jeszcze raz nie ma mowy tutaj o żadnym
    > prawie węwnętrznym. Kwestie te regulowane są m.in. w KC, radzę
    > poczytać art. 384 i nast.

    dzieki poczytam, pierwsze powołanie sie na paragraf.
    P.