  • 1. Data: 2006-02-26 14:02:42
    Temat: bilet lotniczy germanwings
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zarezerwowałem (i opłaciłem) 2 bilety do Niemiec.
    Niestety pomyliłem miesiąc, czy jest jakaś możliwość choć częściowego (np.
    opłaty lotniskowe) zwrotu pieniędzy ?
    Zmiana terminu na miesiąc później kosztuje więcej niż nowe bilety... a
    zmienić nazwiska na bilecie nie można.
    Wiem, że sam sobie jestem winien, ale może jest jakiś sposób.
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2006-02-26 16:27:57
    Temat: Re: bilet lotniczy germanwings
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    owp napisał(a):

> [...]
    > zmienić nazwiska na bilecie nie można.
    > Wiem, że sam sobie jestem winien, ale może jest jakiś sposób.

    A co na to system pomocy Germanwings?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2006-02-26 16:46:20
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > zmienić nazwiska na bilecie nie można.
    > Wiem, że sam sobie jestem winien, ale może jest jakiś sposób.

    Jak zaplaciles w internecie, to masz 10 dni na zrezygnownie, ale moze byc jakies
    deduction.

  • 4. Data: 2006-02-26 19:19:15
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > A co na to system pomocy Germanwings?

    System pomocy twierdzi, że anulowanie biletu lub zmiana danych na bilecie są
    niemożliwe - 'ze względu na niskie ceny'.
    Pozdrawiam
    owp

  • 5. Data: 2006-02-26 20:11:19
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    owp napisał(a):

    > System pomocy twierdzi, że anulowanie biletu lub zmiana danych na bilecie są
    > niemożliwe - 'ze względu na niskie ceny'.

    ......czyli wszystko jasne

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 6. Data: 2006-02-27 07:38:41
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > ......czyli wszystko jasne

    No tak, ale moje pytanie brzmi - czy mogę domagać się zwrotu podatków i
    opłat lotniskowych ?
    Swoją drogą to nie rozumiem ich - gdyby mi oddali częśc pieniędzy mogliby
    sprzedać jeszcze raz ten sam bilet...
    Pozdrawiam
    owp

  • 7. Data: 2006-02-27 07:44:51
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    owp napisał(a):

    > No tak, ale moje pytanie brzmi - czy mogę domagać się zwrotu podatków i
    > opłat lotniskowych ?

    Nie bardzo rozumiem tego drążenia. Kupując u nich bilet zaakceptowałeś ich
    warunki sprzedaży, tak? Czy w ich regulaminie jest gdzieś napisane, że
    zwracają cokolwiek w przypadku rezygnacji? Przeczytaj uważnie i wyciągnij
    wnioski

    > Swoją drogą to nie rozumiem ich - gdyby mi oddali częśc pieniędzy mogliby
    > sprzedać jeszcze raz ten sam bilet...

    To trzeba było kupować w Locie albo w Lufthansie za trzykrotnie większą
    cenę z możliwością zwrotu. Coś za coś

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2006-02-27 07:55:04
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunki sprzedaży, tak? Czy w ich regulaminie jest gdzieś napisane, że
    > zwracają cokolwiek w przypadku rezygnacji? Przeczytaj uważnie i wyciągnij

    Z chęcią wyjaśnię przyczynę drążenia.
    To chęć zwrotu kasy :)
    Jeśli widzisz w sklepie wywieszkę 'reklamacji nie uwzględnia się' to też ją
    respektujesz ?
    Ja piszę na grupę 'prawo' po to, żeby zapytać, czy ich regulamin nie jest
    sprzeczny z prawami konsumenta i czy w jakiś sposób nie można go obejść.
    Pozdrawiam i dzięki mimo wszystko za odpowiedzi.
    owp

  • 9. Data: 2006-02-27 10:39:25
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    owp napisał(a):

    > Z chęcią wyjaśnię przyczynę drążenia.
    > To chęć zwrotu kasy :)

    To akurat jasne :)

    > Jeśli widzisz w sklepie wywieszkę 'reklamacji nie uwzględnia się' to też ją
    > respektujesz ?

    Nie, bo taka wywieszka jest niezgodna z przepisami. Co innego bilety
    lotnicze :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2006-02-27 21:47:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Markus Sprungk wrote:

    > Nie, bo taka wywieszka jest niezgodna z przepisami. Co innego bilety
    > lotnicze :)

    I wywieszka i bilety są zgodne z przepisami. Co najwyżej treść wywieszki
    może nie dawać się wyegzekwować.

    Te bilety były kupowane wg. polskiego prawa? Nie stosuje się do nich
    przypadkiem przepisów o zakupie poza lokalem?