    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Date: Sun, 9 Jan 2022 00:05:01 +0100

    W dniu 08.01.2022 o 20:30, Shrek pisze:

    > Odmawiasz, albo chciałbyś odmówić, tylko nie masz powera.

    Pisałem ogólnie, ale faktycznie niektórym by się przydało odmówić :P

    > Pół roku temu sprawa była prosta - szczepienie zapewniało 100%
    > ochrony przed hospitalizacją i zgonem

    Naukowcy tak twierdzili, czy taki przekaz przebił się do mediów od... no
    nie wiem... polityków... ministrów zdrowia... ich rzeczników prasowych?
    Bo to chyba trochę inny problem i inny temat.

    > - więc wystarczyło przestać leczyć
    > i spokój - zachorował, znaczy się sam se winny niech zdycha. No ale
    > się... no okazało się, że oficjalne zapewnienia nieco rozmijają się z...
    > no z rzeczywistoscią.

    Więc to problem z oficjalnymi zapewnieniami, a nie z rzeczywistością,
    ani tym bardziej z wiedzą naukową.

    Pewnie ktoś gdzieś stwierdził, że ludzie są zbyt tępi i nie zrozumieją
    dlaczego naukowcy się "spierają", czy skuteczność wynosi 76%, czy może
    67%, czy może 86% (co z nich za naukowcy, że nie mogą się zdecydować...
    pewnie się nie znają) i poszło w świat zaokrąglenie do 100 (przecież
    polityk nie może obiecać, że wybuduje autostradę w 76 procentach, bo
    jeszcze przegrałby wybory, to nić, że inżynier twierdzi, że nie zdążą,
    będziemy się martwić po wyborach, a ludziom powiemy, że autostrada
    będzie, nie takie rzeczy łykali).
    Tak to jest, jak ludzi traktuje się jak bezmyślną gawiedź i nie podaje
    rzetelnych, zgodnych z wiedzą naukową przekazów. A potem zdziwienie.
    Co to za news, że skuteczność wynosi od do, że nie ma dwóch identycznych
    organizmów, że każdy inaczej reaguje... ile pytań... ile wątpliwości...
    ile się trzeba namęczyć z tłumaczeniem ludziom...
    Szkoda kasy na edukację, czas antenowy kosztuje, a transmisja z
    gównoburzy między politykami, relacja z otwarcia szamba, albo z mszy
    bardziej się opłaca.

    Tak samo z maseczkami. Na początku przekaz zero-jedynkowy, że skuteczne,
    a potem jakiś szur wyskakuje, że jednak przepuszcza 67% - więc nieskuteczne.
    To nic, że nie przepuszcza 23%, a więc daje większą skuteczność niż brak
    maseczki, przekaz idzie, że nieskuteczne...

    Procenty wziąłem z sufitu, na potrzeby dyskusji.

    > To już zupełnie inne sprawa.

    > Hmmm. Ale zanim się prokuratura wyjai to się okaże że oni wcale nie
    > kłamali i będzie lipa:P
    >
    > "myślicie że na dwóch dawkach się skończy?",

    A czy to naukowcy twierdzili, że na dwóch dawkach się skończy?
    Przecież szczepionek nie opracowują debile, tylko ludzie, którzy się na
    tym znają i wiedzą, że to nie pierwsza szczepionka jaką wymyślili.
    To nie jedyna szczepionka w historii, która wymaga dawek przypominających.

    Pokaż mi naukowca, który pracował nad tymi szczepionkami, który
    twierdził, że ma 100% skuteczność i wystarczą dwie dawki do końca życia.
    Takie stwierdzenie to blamaż w świecie naukowym i żaden poważny
    naukowiec by się nie odważył.

    Wziąć za dupę tych, którzy takie rzeczy pieprzyli.

    > "przecież to będzie mutować jak grypa",

    Pokaż mi jakiegoś naukowca od wirusów, który twierdził, że nie będzie
    mutować. Musiałby być kretynem i samobójcą (w świecie naukowym). Nawet
    ja wiem, że wirusy mutują.

    > Problemem jest to, że byli sobie eksperci co twierdzili jedno i
    > umiarkowane szury co przeczytały coś innego w komórce na kiblu. I po pół
    > roku okazało się że szury, co swoje "teorie" wysrały na kiblu miały
    > rację. Co z kolei tragicznie świadczy o ekspertach i robi generalnie
    > bardzo zły piar nauce:(

    Zły piar nauce zrobili politycy i media, a nie naukowcy.
    Co eksperci winni (i nauka...), że media i politycy woleli wydawać kasę
    na "wiadomości", że jakaś pani znana z tego, że jest znana zmieniła
    kolor włosów i na transmisje z przyjmowania opłatka przez jakiegoś polityka?
    Co naukowcy są winni, że media wolą gadać z jakimiś pseudo-ekspartami,
    od których odcinają się nawet ich macierzyste uczelnie?
    Po chuj zapraszają do studia ludzi (i nazywają ich ekspertami), którzy
    mają postępowania dyscyplinarne w organizacjach naukowych za opowiadanie
    rzeczy niezgodnych i wręcz sprzecznych z aktualną wiedzą naukową,
    ewidentnych bzdur?
    Nie widzę tu żadnej winy naukowców. No może poza jednej... że nie
    potrafią sobie poradzić z szurami we własnym środowisku, albo robią to
    zbyt wolno. W końcu ktoś tym ludziom dawał tytuły naukowe. I to
    faktycznie źle o nich świadczy.

    Skoro ten wirus jest taki groźny (a jest, bo ludzie umierają), skoro
    gospodarka w skali globalnej ponosi tak wysokie koszty (a ponosi), skoro
    naukowcy ostrzegali, że tak będzie (a ostrzegali), to forsa powinna
    płynąć rurą o dużej średnicy na ekspertów. W tym, na tłumaczenie ludziom
    w mediach, od rana do wieczora, co się dzieje, co to za dziwo te
    szczepionki i jak działają. A bzdury powinny być dementowane. Do skutku.

    To inwestycja w edukację społeczeństwa, która zwróciłaby się z nawiązką
    w postaci mniejszych kosztów. Ja nie twierdzę, że 100% czasu antenowego,
    ale w obliczu takiego zagrożenia, to może chociaż na ten czas mogliby
    sfinansować odwrócenie proporcji bełkotu o kiszeniu ogórków w stosunku
    do ilości rzetelnej naukowej wiedzy.

    Ale musielibyśmy mieć polityków i rządy z jajami odrobinę mądrzejsze od
    przeciętnego wyborcy, które zniosłyby psychicznie protesty społeczne, że
    za mało discopolo w TV.
    A nie mamy.

    Pozdrawiam
    Piotr