    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bazy danych - wyciąganie opisów
    Date: Thu, 20 Sep 2007 11:18:52 +0200

    Marcin Debowski wrote:

    > A ma zgodę producenta na rozpowszechnianie tych opisów?

    Zakładam że ma.

    > Właściciela praw majątkowych opisów przyjmując, że mają one charakter
    > utworu i brak jest zgody wymienionego właściciela na ich
    > rozpowszechnianie.

    Jeżeli A ma prawa producenta do tych opisów, to czy te same opisy
    wyciągnięte ze stron B, są obarczone jakimiś prawami autorskimi B?
    Powiedzmy że tutaj sobie pogrubili tekst, a tutaj wcięli ... to czy można
    uznać że jest to wkład twórczy i narusza się prawa B?

    > W przypadku wykorzystania istotnej części tej bazy jest to naruszenie
    > art.6 ustawy o ochronie baz danych.

    > Art. 12. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, bez uprawnienia
    > lub wbrew jego warunkom, pobiera dane lub wtórnie wykorzystuje w całości
    > lub w istotnej, co do jakości lub ilości, części bazy danych, podlega
    > karze grzywny.
    >
    > Plus odpowiedzialność cywilna na zasadach ogólnych kc.

    Czyli z powyższego zrozumiałem, że jeżeli przygotuję program który to robi,
    ale sam nie będę tych danych wyciągał, to wtedy:
    - ja jestem formalnie czysty (bo nie pobieram)
    - A być może narusza prawa autorskie B do drobnych modyfikacji w opisach od
    producenta,
    - jeżeli A nie ma jednak zgody producenta na publikację tych opisów, to
    narusza prawa autorskie producenta do tych opisów
    - A uruchamiając program narusza art. 12.1 ustawy o ochronie baz danych,
    naraża się na grzywnę i odpowiedzialność cywilną wobec B.

    dobrze zreasumowałem?

    p. m.