    From: "bronek" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bankowy tytuł egzekucyjny
    Date: Thu, 11 Dec 2003 13:27:11 +0100

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości
    news:3FD7BFDD.9000102@Xpoczta.onet.plX...
    > Czy ktoś może mnie oświecić na jakiej podstawie można pozbawić
    > wykonalności bankowy tytuł egzekucyjny jeśli zostałby on wystawiony po
    > przedawnieniu się roszczenia?

    a może też to?

    Art. 840. § 1. Dłużnik może w drodze procesu żądać pozbawienia tytułu
    wykonawczego wykonalności w całości lub części albo ograniczenia:
    1) jeżeli przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli
    wykonalności;
    2) jeżeli po powstaniu tytułu egzekucyjnego nastąpiło zdarzenie, wskutek
    którego zobowiązanie wygasło albo nie może być egzekwowane; gdy tytułem jest
    orzeczenie sądowe, dłużnik może powództwo oprzeć także na zdarzeniach, które
    nastąpiły po zamknięciu rozprawy;
    3) jeżeli małżonek, przeciwko któremu sąd nadał klauzulę wykonalności na
    podstawie art. 787, wykaże, że egzekwowane świadczenie wierzycielowi nie
    należy się, przy czym małżonkowi temu przysługują zarzuty nie tylko z
    własnego prawa, lecz i te, z którymi mógł wystąpić jego współmałżonek.
    § 2. Jeżeli podstawą egzekucji jest tytuł pochodzący od organu administracji
    państwowej, do stwierdzenia, że zobowiązanie wygasło lub nie może być
    egzekwowane, powołany jest organ, od którego tytuł pochodzi.

    Bronek