  • Data: 2006-05-15 22:26:49
    Temat: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> wrote:

    > W _większości_ tego typu przypadków, weryfikacja tekstowych pól przelewu
    > (nazwa i adres odbiorcy,

    IMHO z powodu niezgodności danych podanych w przelewie z danymi na które
    zarejestrowane jest konto bank może odrzucić przelew jedynie przed jego
    zaksięgowaniem na koncie klienta. Nie wyobrażam sobie by bank odbiorcy
    wystornował już raz zaksięgowany przelew bez zgody właściciela konta z
    powodu niezgodności danych.

    > tytuł przelewu) wystarcza, żeby w razie
    > wąpliwości stwierdzić, że to pomyłka.

    Bank odbiory może wystornować przelew jedynie w wypadku swojej pomyłki.
    Tytuł przelewu nie ma do tego celu żadnego znaczenia. Zaksięgowanie
    przelewu nie może być błędne lub nie w zależności od tytułu gdyż tytuł w
    żaden sposób nie wpływa na to czy i gdzie przelew zostanie przez bank
    zaksięgowany.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en