  • 1. Data: 2003-01-30 19:50:20
    Temat: auto
    Od: "yama" <y...@s...pl>

    mam pytani może ktoś z was mi pomoże .
    Chcę sprzedać samochód przd upływem okresu 6 miesięcy czy można sprzedć i
    jaki zapłace podatek chyba że ktoś wie jak można to obejść.
    serdecznie dzięki za pomoc
    Yama

  • 2. Data: 2003-01-31 01:39:51
    Temat: Re: auto
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yama" <y...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcę sprzedać samochód przd upływem okresu 6 miesięcy czy można sprzedć i
    > jaki zapłace podatek chyba że ktoś wie jak można to obejść.

    10 % ceny sprzedaży (tej obecnej).
    Joker

  • 3. Data: 2003-01-31 22:53:47
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    > 10 % ceny sprzedaży (tej obecnej).

    To jakas bzdura.... Placisz podatek dochodowy jesli sprzedajesz z zyskiem
    (od zysku, a nie od ceny sprzedazy). Jesli nie ma zysku to nie ma podatku.

    Poza tym kupujacy powinien zaplacic podatek od czynnosci cywilno prawnych
    (na druku PCC1, 2% wartosci pojazdu). Ale to Cie chyba nie obchodzi.... :)

    Jesli sprzedajesz z zyskiem to sposoby na nie zaplacenie tego podatku to:
    a) sprzedanie samochodu po 7 miesiacach
    b) zanizenie kwoty na umowie.....

    pzdr
    aska

  • 4. Data: 2003-01-31 23:04:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym kupujacy powinien zaplacic podatek od czynnosci cywilno prawnych
    > (na druku PCC1, 2% wartosci pojazdu). Ale to Cie chyba nie obchodzi.... :)

    Nie bylbym tego taki pewien.
    Odpowiedzialnosc jest solidarna.

    Karol

  • 5. Data: 2003-01-31 23:39:24
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > (od zysku, a nie od ceny sprzedazy). Jesli nie ma zysku to nie ma podatku.

    Jeżeli sprzedajesz samochód przed upływem
    6 miesięcy od daty jego zakupu, musisz zapłacić
    10 % podatek. Jest to podatek zryczałtowany od
    przychodu, a nie od dochodu.
    Pozdrawiam, Joker

  • 6. Data: 2003-02-01 09:23:08
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli sprzedajesz samochód przed upływem
    > 6 miesięcy od daty jego zakupu, musisz zapłacić
    > 10 % podatek. Jest to podatek zryczałtowany od
    > przychodu, a nie od dochodu.
    > Pozdrawiam, Joker

    Skad wytrzasnales ten podatek zryczaltowany?
    Przeoczylismy jakies zmiany w podatkach?

    Karol

  • 7. Data: 2003-02-01 11:34:08
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skad wytrzasnales ten podatek zryczaltowany?
    > Przeoczylismy jakies zmiany w podatkach?
    > Karol

    Ten podatek istnieje od "zawsze".
    Joker

  • 8. Data: 2003-02-01 14:34:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, Joker wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Skad wytrzasnales ten podatek zryczaltowany?
    >+ > Przeoczylismy jakies zmiany w podatkach?

    A nie masz na myśli czasem art. 28, ustawy, czyli podatku
    z tyt. "Przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c)" ??
    Samochód może się stać nieruchomością tylko po dołączeniu
    fundamentów ;)
    A na poważnie: podstawę prawną można prosić ?
    Dla porządku 10.1.8. a-c to nieruchomości, spółdzielcze prawo
    własnościowe oraz prawo wieczystego użytkowania gruntów.

    pzdr, Gotfryd
    (któren niedawno zapomniał iż taki ryczałt istnieje :])

  • 9. Data: 2003-02-01 15:17:07
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości

> [...]
    > majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c)" ??
    > Samochód może się stać nieruchomością tylko po dołączeniu

    ROTFL

    Karol

  • 10. Data: 2003-02-01 15:45:06
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    wiadomości >
> [...]
    > pzdr, Gotfryd
    > (któren niedawno zapomniał iż taki ryczałt istnieje :])

    Witam.
    Nie bardzo mi się chce szukać źródła.
    Zobacz pod tym adresem. Jest tam omówienie odpłatnego zbycia.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010505/p
    rawo/prawo_a_3.html
    Cytuję fragment:
    Przy sprzedaży innych rzeczy (ruchomości), np. samochodu, danina
    się nie należy, jeśli od sprzedaży albo zamiany minęło więcej niż pół
    roku, licząc od końca miesiąca, w którym sprzedawana albo
    zamieniana rzecz została nabyta.

    Joker