  • 1. Data: 2003-05-07 14:15:43
    Temat: art 43 KPA
    Od: "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl>

    Kolega ma następujący problem :
    Przesłali do niego decyzję administracyjną na jego adres zamieszkania, a
    on był nieobecny. Według KPA ma on obowiązek powiadomić strony postępowania
    o zmianie adresu (art 41) , tyle że skąd miał wiedzieć o tym, że
    postępowanie zostało wszczęte i komu ma przesłać informację o takiej
    zmianie.
    Co o tym sądzicie ?
    Chłopakowi każą płacić niezłą sumkę, więc chciałbym mu pomóc.
    (a tak apropos to o decyzji dowiedział się przypadkiem i nawet kazali mu
    podpisywać od razu jakieś papiery, że odebrał upomnienie o zapłatę -
    upomnienie oczywiście z datą z 2002r. Na szczęście mimo dużego szoku, nie
    podpisał tych papierów)
    Pozdrawiam
    Piotr Borawski

  • 2. Data: 2003-05-07 14:29:39
    Temat: Re: art 43 KPA
    Od: "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl>

    A i jeszcze jedno, jakbyście się wahali, czy pomóc, to tyllko dodam, że od
    takiej samej decyzji jak dostał kolega, ja się dowołałem i II instancja
    uchyliła w całości. Dla tego właśnie chcę mu pomóc, bo praktycznie
    bezprawnie zabiorą mu sporą kasę.

    Jeszcze raz pozdrawiam
    Piotr Borawski

  • 3. Data: 2003-05-07 20:02:51
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9b4nq$lq1$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > podpisywać od razu jakieś papiery, że odebrał upomnienie o zapłatę -
    > upomnienie oczywiście z datą z 2002r. Na szczęście mimo dużego szoku, nie

    O wszczęciu postepowania należy powiadomic strony i dopiero wówczas można
    mówic o toczącym sie postepowaniu.
    Jak go nie powiadomili o wszczęciu to nie moga żądać stosowania art. 43 KPA

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2003-05-07 20:25:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Znajomy nie miał obowiązku nikogo informować o zmianie adresu za jednym
    wyjątkiem. Miał obowiązek się przemeldować. Jeśli wysłali to na adres inny,
    niż zameldowanie, to po prostu nie doręczyli tego i terminy odwoławcze
    biegną od skutecznego doręczenia, czyli od teraz. Jeśli jednak nie
    przemeldował się, to zastosowanie ma przede wszystkim art. 44 kpa. A zatem
    zostawili pismo w urzędzie pocztowym i z upływem określonego tam terminu
    uznali za doręczone.

    Art. 41 kpa ma zastosowanie zupełnie w innym momencie. Jest to ułatwienie
    dla urzędników, by nie musieli za każdym razem wysyłając jakiekolwiek pismo
    sprawdzać, czy strona wczoraj nie przemeldowała się. Byłoby to uciążliwe i
    ustawodawca uznał, że zasadnym będzie obciążyć obowiązkiem ewentualnego
    informowania strony. Ale oczywiście masz rację, że to dotyczy dopiero po
    tym, jak strona dowie się, że jest stroną. Zresztą wówczas z reguły jest
    stosowne pouczenie maczkiem nabazgrane gdzieś.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 5. Data: 2003-05-07 20:32:41
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

> [...]
    postępowania
    > o zmianie adresu (art 41) , tyle że skąd miał wiedzieć o tym, że

    musiał dostac zawiadomienie o wszczeciu postępowania do domu listem
    poleconym, jak nie dostał to juz ma duze szanse by wygrac w SKO

    Paweł
    p...@t...net

  • 6. Data: 2003-05-07 23:45:19
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > przemeldował się, to zastosowanie ma przede wszystkim art. 44 kpa. A zatem
    > zostawili pismo w urzędzie pocztowym i z upływem określonego tam terminu
    > uznali za doręczone.
    czyli fikcja doręczenia? Ja myślałem że to nie funkcjonuje już. Czyli jak
    wyjadę na 21 dni na urlop a w tym czasie jakiś biurokrata czy sąd wyśle mi
    wezwanie na które się nie stawie bo mam pieczatke w paszporcie to moge
    dostać kare??

    Icek

  • 7. Data: 2003-05-08 07:34:54
    Od: "Piotr Borawski" <j...@W...poczta.onet.pl>

    Paweł wrote:
    > musiał dostac zawiadomienie o wszczeciu postępowania do domu listem
    > poleconym, jak nie dostał to juz ma duze szanse by wygrac w SKO

    Więc co robić ? Chyba w tym przypadku nie do SKO, bo to nie jest decyzja
    burmistrza lub kogoś takiego.
    Szczerze mówiąc, to nie mam za bardzo pojęcia do kogo można by się w
    takiej sytuacji odwołać, bo wydaje mi się, że już zostało wszczęte
    postępowanie egzekucyjne (skoro każą już mu płacić i jeszcze wysyłają jakieś
    upomnienia). Znacie jakiś akt prawny regulujący te kwestie ?
    Dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Piotr Borawski

  • 8. Data: 2003-05-10 08:49:11
    Od: "Paweł" <p...@t...net>

    Użytkownik "Piotr Borawski"

    > Więc co robić ? Chyba w tym przypadku nie do SKO, bo to nie jest
    decyzja
    > burmistrza lub kogoś takiego.

    to sie dowiedz czyje to decyzja na początek :)

> [...]
    jakieś
    > upomnienia). Znacie jakiś akt prawny regulujący te kwestie ?

    niestety postępowania egzakucyjnego nie zatrzymasz ustawa o postępowaniu
    egzekucyjnym w administracji bodajze

    niech walczy :)
    od decyzji burmistrza odwołanie chyba tez do SKO :/
    albo wojewody nie pamietam

    Paweł
    p...@t...net