  • 1. Data: 2004-03-22 10:25:12
    Temat: aplikacja sędziowska
    Od: "Gonia" <g...@w...pl>

    Rozpoczęłam przygotowania do aplikacji sędziowskiej. Czy może ktoś mi
    poradzić na co zwrócić szczególną uwagę, może jakieś ciekawe linki, czego
    się uczyć...
    Pozdrawiam Gonia

  • 2. Data: 2004-03-22 15:16:06
    Temat: Re: aplikacja sędziowska
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Rozpoczęłam przygotowania do aplikacji sędziowskiej.

    Hmmm masz chyba na mysli egzamin na aplikacje ? :)
    I tak gwoli scislosci....aplikacja sadowa a nie sedziowska;)
    Zacznij lekture od tego rozporzadzenia :
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1283.htm

    >Czy może ktoś mi
    > poradzić na co zwrócić szczególną uwagę, może jakieś ciekawe linki, czego
    > się uczyć...

    hmmm......prawo karne materialne i procesowe , cywilne materialne
    i procesowe , handlowe , pracy , rodzinne i opiekuncze ,
    zagadnienia ustrojowe ( ustroj sadow powszechnych , Konstytucja,
    zarys prawa UE , podstawy miedzynarodowego publicznego ).
    Powinno wystarczyc. Do tego pewosc siebie na egzaminie..elokwencja....
    przyznac sie do niewiedzy zamiast plesc glupoty :)

    > Pozdrawiam Gonia

    Ja rowniez.
    P.S. Gdzie chcesz zdawac ?

  • 3. Data: 2004-03-22 16:23:15
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Robert.K. wrote:
> [...]
    >
    > hmmm......prawo karne materialne i procesowe , cywilne materialne
    > i procesowe , handlowe , pracy , rodzinne i opiekuncze,

    Na wstępnym? Cywilne materialne i procesowe, karne materialne i procesowe
    oraz ustrój to tak... ale handlowe pracy i rodzinne to chyba coś nowego.

> [...]
    > Powinno wystarczyc. Do tego pewosc siebie na egzaminie..elokwencja....
    > przyznac sie do niewiedzy zamiast plesc glupoty :)

    Zarys prawa UE? Wiem, że dołożyli to do egazminu sędziowskiego (niech ich
    diabli... pozdrawiają) Ale na wstępnym jak dotąd nie było.

    Moja rada: NIe pakowac się w komentarze. Wkuwać z kodeksów i tylko tyle. Na
    komentarze będzie czas później. I bez nerwów. Ja na wstępnym tak się
    zaplątałem, że nie potrafiłem wymienić ograniczonych praw rzeczowych i z
    cywilnego materialnego dostałem 4+.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-03-22 17:19:26
    Od: "Gonia" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Robert.K." <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I tak gwoli scislosci....aplikacja sadowa a nie sedziowska;)

    Tak, oczywiście aplikacja sądowa

    > Zacznij lekture od tego rozporzadzenia :
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1283.htm

    Do rozporządzenia już dotarłam, jest dość ogólne i precyzuje jedynie
    materiał wymagany na egzaminie ustnym

    > P.S. Gdzie chcesz zdawac ?

    W grę wchodzi Bydgoszcz, Toruń, Włocławek...jeszcze mam ponad 2 miesiące na
    zastanowienie...

    Dziękuje za pomoc
    Gonia

  • 5. Data: 2004-03-22 19:22:23
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > Na wstępnym? Cywilne materialne i procesowe, karne materialne i procesowe
    > oraz ustrój to tak... ale handlowe pracy i rodzinne to chyba coś nowego.

    ale jest, łącznie z ubezpieczeniami społecznymi jak masz pecha ;)

    > Zarys prawa UE? Wiem, że dołożyli to do egazminu sędziowskiego (niech ich
    > diabli... pozdrawiają) Ale na wstępnym jak dotąd nie było.

    nie było?

    KG

  • 6. Data: 2004-03-22 19:41:03
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > ale jest, łącznie z ubezpieczeniami społecznymi jak masz pecha ;)

    > nie było?

    zależy kiedy sie zdawało, poza tym zauważcie, że jeszcze 3-4 lata temu
    pytania powstawały na szczeblu apelacji, a teraz przychodzą z Ministerstwa.
    Dlatego inny był zakres pytań w każdej apelacji. 10 lat temu i wcześniej
    było jeszcze inaczej, bo pytania wymyślali sędziowie w sądach wojewódzkich
    (ówczesnych). Miłego zdawania!

    wowka

  • 7. Data: 2004-03-24 16:49:44
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3n3st$rst$1@inews.gazeta.pl...
    ,

    > Na wstępnym? Cywilne materialne i procesowe, karne materialne i procesowe
    > oraz ustrój to tak... ale handlowe pracy i rodzinne to chyba coś nowego.

    Nie. przynajmniej w apelacji lubelskiej :)

    > Zarys prawa UE? Wiem, że dołożyli to do egazminu sędziowskiego (niech ich
    > diabli... pozdrawiają) Ale na wstępnym jak dotąd nie było.

    Teraz sa. Ale proste ....dyrektywy , rozporzadzenia ......zrodla prawa

    > Moja rada: NIe pakowac się w komentarze. Wkuwać z kodeksów i tylko tyle.

    O tak! w 100% sie zgadzam .

    Pozdr

  • 8. Data: 2004-11-24 20:48:01
    Od: Urszula Juda<u...@o...pl>

    Hej,

    Ja też zdecydowałam rozpocząć przygotowania na ezamin wstępny na
    tę aplikacje, tylko myślę raczej o Częstochowie i Katowicach,
    jeśli będę wiedzieć coś więcej na temat pytań dam ci znać,

    z pozdrowieniami,

    Ulka

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-05-31 08:30:25
    Od: Ania<a...@w...pl>

    Mam do was pytanie. Jestem na pierwszym roku prawa, i marzy mi się aplikacja
    sędziowska. Czy ktoś może mi opisać na czym polega "rekrutacja", i czym trezba
    się wyróżniać żeby mieć szanse na nią? Wielkie dzięki za każdą radę.
    Pozdrawiam, "zielona" studentka :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-05-31 13:44:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ania napisał(a):
    > Mam do was pytanie. Jestem na pierwszym roku prawa, i marzy mi się aplikacja
    > sędziowska.

    sądowa

    > Czy ktoś może mi opisać na czym polega "rekrutacja",

    Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie aplikacji sądowej i
    prokuratorskiej powinno wszystko wyjaśnić.
    Choć jak to będzie wyglądać za 4 lata... kto wie.

    > i czym trezba się wyróżniać żeby mieć szanse na nią?

    opanowaniem wszystkich kodeksów na pamięć

    > Wielkie dzięki za każdą radę.

    żartuję ;)

    KG