  • 1. Data: 2002-11-27 18:19:58
    Temat: allegro i prawo
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Czy transakcje przez Internet pomiedzy dwoma osobami fizycznymi
    podlegaja pod kodeks cywilny czy handlowy ? Chodzi konkretnie o to, czy
    mozna to reklamowac w czasie 10 dni i czy sprzedajacy ma obowiazek
    pokryc koszty kupujacego o ile towar bedzie uszkodzony, czy cos takiego.

    Jak wyglada sprawa oszustw ? Jesli towar jest wart np 100 zl, a
    kupujacy dostaje "cegle" zamiast dysku, to co mozna w takiej sprawie
    zrobic ?

  • 2. Data: 2002-11-27 19:39:13
    Temat: Re: allegro i prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | mozna to reklamowac w czasie 10 dni i czy sprzedajacy ma obowiazek
    | pokryc koszty kupujacego o ile towar bedzie uszkodzony, czy cos takiego.

    Oczywiście pod kodeks cywilny. Kodeks Handlowy już nie obowiązuje, a w
    czasie gdy obowiązywał normował sprawy spółek a nie sprzedaży.

    | Jak wyglada sprawa oszustw ? Jesli towar jest wart np 100 zl, a
    | kupujacy dostaje "cegle" zamiast dysku, to co mozna w takiej sprawie
    | zrobic ?

    Jak najszybciej powiadomić Policję. Tylko ona może podjąć działania
    zmierzające do ujęcia sprawcy.

  • 3. Data: 2002-11-28 08:52:38
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jak najszybciej powiadomić Policję. Tylko ona może podjąć działania
    > zmierzające do ujęcia sprawcy.

    No a jesli ja odesle nadawcy ten popsuty towar, a nadawca go odbierze i
    nie zwraca pieniedzy ? Rozmawialem ostatnio w policji na ten temat.
    Generalnie nie maja ochoty przyjmowac zadnych takich zgloszen bo to im
    psuje statystyke. Facet mnie straszyl, ze na dzien dobry taka sprawa
    kosztuje 300 zl, a jesli nadawca stwierdzi, ze wyslal towar sprawny to i
    tak nic mu nie mozna zrobic.

  • 4. Data: 2002-11-28 15:29:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
> [...]
    > psuje statystyke. Facet mnie straszyl, ze na dzien dobry taka sprawa
    > kosztuje 300 zl, a jesli nadawca stwierdzi, ze wyslal towar sprawny to i

    a gdzie ta sprawa kosztuje ???? od kiedy to policja przyjmuje jakieś
    pieniądze za prowadzenie spraw ?
    zgłaszasz na piśmie i żądasz potwierdzenia przyjęcia - to chyba wystarczy

    pozdrawiam
    plusz