  • 1. Data: 2011-07-17 10:43:55
    Temat: allegro, brak towaru na stanie
    Od: Tans <.@.>

    Czy mogę odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na allegro w licytacji
    (tj. bez opcji kup teraz) jeśli po jej zakończeniu okazało się, że
    sprzedawca nie posiada towaru na stanie i będzie dopiero za jakiś czas?
    czy rodzaj sprzedawcy (firma vs. osoba fizyczna) ma znaczenie w tym
    przypadku?

    Tans

  • 2. Data: 2011-07-17 11:10:23
    Temat: Re: allegro, brak towaru na stanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 12:43, Tans pisze:
> [...]
    > sprzedawca nie posiada towaru na stanie i będzie dopiero za jakiś czas?
    > czy rodzaj sprzedawcy (firma vs. osoba fizyczna) ma znaczenie w tym

    Podaj link do aukcji i napisz "za jaki czas".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-17 11:24:14
    Od: Tans <.@.>

    Liwiusz wrote:

    > Podaj link do aukcji i napisz "za jaki czas".

    Za ok. dwa-trzy tygodnie. Linku do aukcji nie chcę podawać, ale nie ma
    tam określonego czasu dostawy tylko informacja o produkcie.

    Tans

  • 4. Data: 2011-07-17 11:31:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Tans <.@.> wrote:

    > Za ok. dwa-trzy tygodnie. Linku do aukcji nie chcę podawać, ale nie ma
    > tam określonego czasu dostawy tylko informacja o produkcie.

    Poczytaj regulamin Allegro. Kiedyś był zapis, że sprzedający posiada
    fizycznie oferowany towar. Teraz nie sprawdzałem.

  • 5. Data: 2011-07-17 11:35:48
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości

    > Poczytaj regulamin Allegro. Kiedyś był zapis, że sprzedający posiada
    > fizycznie oferowany towar. Teraz nie sprawdzałem.

    Kiedyś też w regulaminie Allegro był określony czas dostawy (do dwóch
    tygodni? Ale to już moje spekulacje - dokładnie nie pamiętam)...

  • 6. Data: 2011-07-17 11:36:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 13:24, Tans pisze:

    > Za ok. dwa-trzy tygodnie. Linku do aukcji nie chcę podawać, ale nie ma
    > tam określonego czasu dostawy tylko informacja o produkcie.

    Teoretycznie jeśli sprzedawca to firma, to ma 30 dni na realizację
    sprzedaży.

    W praktyce, to jak zrezygnujesz, to najwyżej negatywa zarobisz. Jeśli
    zależy Ci na czasie, a na aukcji nie było informacji o długim terminie
    wysyłki, to ja bym zrezygnował bez skrupułów.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-07-17 11:37:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 13:31, Maciej Bebenek pisze:

    > Poczytaj regulamin Allegro. Kiedyś był zapis, że sprzedający posiada
    > fizycznie oferowany towar. Teraz nie sprawdzałem.

    Niefizycznym towarem całe allegro stoi.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-07-17 11:44:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.07.2011 13:36, Liwiusz pisze:
    > W praktyce, to jak zrezygnujesz, to najwyżej negatywa zarobisz.

    No właśnie nie, bo zarobi punkt karny. Klienci na Alledrogo są II
    kategorią. Sprzedawca odmawiający wysyłki zarabia negatywa, a klient
    negatywa i karniaka :(

    Chyba że się to zmieniło.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-07-17 11:48:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No właśnie nie, bo zarobi punkt karny.

    Nawet jeśli, to nie przejmowałbym się tym zbytnio. A jeśli wytłumaczy
    się przed Allegro, że sprzedawca sprzedawał coś, czego nie ma, to może i
    karniaka nie zarobi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-07-17 12:33:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.07.2011 12:43), Tans wrote:
> [...]
    > sprzedawca nie posiada towaru na stanie i będzie dopiero za jakiś czas?
    > czy rodzaj sprzedawcy (firma vs. osoba fizyczna) ma znaczenie w tym

    Podepnę się pod pytanie - mnóstwo na Allegro jest np. komórek z wysyłką
    z Chin. Przy czym w treści jest "gwarantuję że nie zostanie naliczone
    cło ani VAT".

    Gdzie sobie taką gwarancję można wsadzić? :). Czy jeżeli zostanie
    naliczone cło lub VAT (a przecież jest na to niezerowa szansa), to mam
    jakieś realne szanse na wyegzekwowanie "strat" od sprzedawcy?

    p. m.