  • Data: 2011-11-25 19:07:51
    Temat: Re: allegro, brak chęci współpracy
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-25 18:35, Bydlę pisze:

    > Celem Aukcji dotyczących sprzedaży lub wynajmu nieruchomości, Aukcji w
    > kategorii ,,Wakacje" oraz Aukcji w kategorii ,,Motoryzacja" (serwis
    > motoAllegro), w podkategoriach ,,Samochody", ,,Motocykle", ,,Maszyny
    > budowlane", ,,Maszyny rolnicze", ,,Inne pojazdy i łodzie", "Przyczepy,
    > naczepy" oraz "Wózki widłowe" oraz Aukcji w kategorii "Usługi" nie jest
    > zawarcie umowy, jakiekolwiek czynności podejmowane przez Użytkowników w
    > ramach tych Aukcji nie są wiążące, a Aukcje te mają charakter wyłącznie
    > ogłoszeniowy.

    Bożeszszsz ... no to cokolwiek innego, czego nie jest się w stanie
    dostarczyć kupującemu w ciągu kilku sekund. Samochód był tylko
    przykładem pierwszym z brzegu. Równie dobrze mogłam napisać kalosze.

    > Koniec ogłoszenia i parę sekund potem może być komentarz. Komentujący
    > ogłoszenie,

    A po grzyba komentować ogłoszenie? Komentuje się transakcję.

    > Bo nimi manipulowano

    Jak i w jakim celu?
    Możesz podać przykłady czy też będziesz pisał "sama pomyśl".

    Komentarz nie jest obowiązkowy. Nie muszę go wystawiać.
    Nawet jeśli zmieniłabym zdanie i postanowiła z jakichś tylko mi znanych
    przyczyn usunąć komentarz pozytywny i wystawić negatywny, to dokładnie
    to samo mogłabym zrobić od razu i nie ponieść za to żadnych
    konsekwencji. Allegro nie ingeruje bowiem w treść i zasadność
    komentarzy. Sprawy pozostawia do rozwiązania między kupującym a
    sprzedającym.

    i Allegro (IMHO słusznie z ich punktu widzenia)
    > postanowiło nie ingerować ile się tylko da.
    > Napiszesz, że rower świetny komentując aukcję pończoch - wszystko jasne.
    > Wystawisz komentarz urzekający prostotą" Wszystko OK, polecam! -
    > bierzesz na klatę wszelkie problemy z tym związane.

    Ależ nie tłumacz mi tego, bo to już jest przewałkowane milion razy.
    Obecnie jesteśmy na etapie rozmowy dlaczego ktoś miałby brać na siebie
    jakiekolwiek problemy z powodu błędnie wystawionego komentarza, czyli
    dlaczego Allegro uniemożliwia samodzielne kasowanie wystawionych przez
    siebie komentarzy. Niechże to będzie choćby powód pod tytułem "bo nie
    mają kasy na wdrożenie takiego systemu", ale niech to w końcu ktoś
    wykrztusi. Na razie jedyne argumenty, jakie padają, to takie, że Allegro
    tego nie umożliwia z powodu ryzyka nadużyć. Jakież to miałyby być
    nadużycia - tego już żadna z dyskutujących namiętnie osób podać nie
    potrafi.

    > Problemem nie jest to, że nie usuwają wszystkiego na żądanie, a ciekawa
    > teoria, że sprawca pomyłki nie powinien ponosić konsekwencji swoich
    > działań.
    > (pokolenie gier komputerowych i trzech żyć?)

    Lodu na głowę człowieku!
    Hint - omyłkowo wystawiłam negatywny komentarz kontrahentowi, z którego
    jestem zadowolona. Z treści nie wynika, że jest to pomyłka. I teraz co?
    Tamten ma mieć negatywa tylko dlatego, że nieszczęsne Allegro nie jest w
    stanie stwierdzić jednoznacznie, że to pomyłka? To samo w drugą stronę -
    oszust omyłkowo dostaje komentarz pozytywny. Nie ma możliwości
    usunięcia. Komentarz zostaje na karcie kontrahenta i sugeruje, że ten
    jest godny zaufania.
    I teraz pytanie za 100 punktów - kto ponosi konsekwencje tych omyłek?
    Wystawiający? Bynajmniej. W pierwszym przypadku kontrahent, w drugim
    potencjalni kontrahenci oszusta.

    N.