    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - prosba o opinie
    Date: Mon, 24 Oct 2005 01:25:14 +0200

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > Znam i to nie jedną. Może nie do końca okrada (przykład pierwszy z
    > brzegu) bo wymyśliła sobie takie alimenty, że spokojnie ona i jej córka
    > mogą żyć. Frajerem jest tylko jej były mąż, który się na to zgodził.
    >
    > Co ja mam zrobić w tej sprawie? Pójść do faceta, którego nie znam i
    > popukać mu się w czoło? Powiedzieć "stary co Ty wyprawiasz"?

    Może lepiej by było, gdybyś zareagował na konkretną, znaną Ci
    niesprawiedliwość zamiast tworzyć sobie na tej podstawie stereotypy.

    Ja znam bardzo konkretne przypadki, gdzie matka zarabiająca mniej wydaje
    na dzieci więcej, albo gdzie ojciec ma zasądzone alimenty, ale ich nie
    płaci, a matka z różnych przyczyn woli wypruwać sobie żyły i sama
    utrzymywać dziecko, niż coś z tym zrobić. W takich sytuacjach czasem te
    dzieci, jak już podrosną, to reagują.
    Ale jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby na tej podstawie uznawać, że
    wszyscy ojcowie są źli.

    --
    MArta
    m...@N...pl