    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty - prosba o opinie
    Date: Thu, 20 Oct 2005 22:54:01 +0200

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > W założeniu, że rodzice żyją wspólnie - ok.
    Z punktu widzenia polskiego prawa, dla dziecka właśnie nie może mieć
    znaczenia, jakie kontakty między sobą mają rodzice. Czy żyją wspólnie,
    czy nie.Być może w Egipcie jest inaczej, nie wiem. Ale polskie prawo nie
    przewiduje takiego rozróżnienia.

    > A co w sytuacji, kiedy dziecko jest nieślubne?
    Przede wszystkim to nie ma znaczenia dla sprawy. Polskie prawo nie
    wyróżnia dzieci nieślubnych, jako dzieci gorszego rodzaju.
    Ocenia możliwości ojca dziecka ślubnego tak samo jak nieślubnego.

    > Bardzo mnie ciekawi sposób
    > rozumowania ile ojcu należy zabrać z pensji żeby taka "mamusia" była
    > zadowolona.
    Zadowolenie matki nie ma akurat nic do rzeczy.
    Może wyjaśnię jedno - jestem prawnikiem i nie wyrażam tu moich
    prywatnych poglądów, tylko piszę, jak wygląda polskie prawo.
    A wygląda właśnie tak, że sąd ocenia potrzeby dziecka i możliwości ojca.

    > Znam wiele przypadków, że chętnie zabrały by wszystko "na
    > dziecko". Wiadomo dlaczego :)
    Pomyśl na spokojnie - ile tak naprawdę znasz matek okradających własne
    dziecko? Bo jeśli znasz chociaż jedną, to odpowiedz sobie, co w tej
    sprawie zrobiłeś?

    --
    MArta
    m...@N...pl