    From: "NoMad" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty -problemy z ojcem - pilne [sylwia]
    Date: Sat, 20 Mar 2004 03:56:19 +0100

    Witam,

    Alimenty byly tu walkowane setki razy. Ta grupa powinna sie nazywac
    pl.soc.alimenty.i_troche_prawa :)
    Pewnie dlatego nikt nie odpwiedzial. Osobiscie nie jestem prawnikiem -
    traktuj wiec to co napisze z przymruzeniem oka tzn. zweryfikuj te
    informacje.

    > Ojciec nie placi alimentow jest chory fizycznie( miał zawał serca),
    pozatym
    > jest na zasiłku, niema stałego zatrudnienia.
    > Jego siostra placi mu co miesieczne rachunki.

    Informacja ta ma znaczenie jesli bedziesz staral sie o podwyzszenie
    alimentow. Lub ustalenie alimentow. Czyt. dalej.

    > Straszy mnie ze ja bede musiala mu placic "alimenty w przyszłosci.
    > Jak temu zapobiec, jak sie zabezpieczyc sie, jak wyegzekwowac od niego
    co
    > miesieczne alimetny( wiem ze dorabia sobie ).

    Obowiazek alimentacyjny dziala w obie strony. Nie da sie przed tym
    uciec. Nie jest tez powiedziane ze jesli teraz nie korzystasz ze swojego
    prawa do alimentacji to w przyszlosci nie bedzie przyslugiwac ono
    Twojemu ojcu.
    Informacje "dorabia/nie dorabia", "choruje/nie choruje", "kocha/ nie
    kocha" , "nachodzi/ nie nachodzi" maja znaczenia PRZY USTALENIU KWOTY.
    Dopoki sie uczysz/rozwijasz aliementy Ci przysluguja inaczej
    przysluguja.

    > Matka niepodejmuje w tym kierunku zadnych kroków, z ojcem jest po
    rozwodzie
    > pare lat, w sadzie powiedziala ze kwota alimentow jest juz uzgodniona
    miedzy
    > stronami (200zl- ktorych ojciec nieplaci)
    > Mialam wystapiac o podwyzszenie alimentow ale mama mi niepomogla(ta
    sytuacja
    > ja przerasta).

    Tutaj bardzo wazne jest czy w wyroku jest zapisane, ze alimenty tyle
    wynosza. Tzn. nie jestem pewny czy to byc musi. Jesli nie - musisz
    wniesc sprawe o ustalenie alimentow.
    Jesli jest - mozesz wniesc sprawe o podwyzszenie. Wzory pozwow
    znajdziesz w sieci. Nie bedzie Cie to nic kosztowac z wyjatkiem kartki
    papieru i dlugopisu. No i troche nerwow w sadzie.

    > Przez pierwsze 3 miesiace ojciec placil cala kwote przekazem
    pocztowym,ale
    > zrezygnował z tego tłumaczac iz niema na oplaty za przekaz.
    > Potem ja bezposrednio odbieralam pieniadze od niego (bez zadnego
    > pokwitowania ma sie rozumiec). Lecz po czasieparu miesiecy ojciec
    zaprzestal
    > placic i w ten sposob.

    Wez wyrok z rozwodu rodzicow - zanies go do komornika. Wypelnij
    formularz. I to wszystko.
    Zeby mozna bylo sciagac pieniadze przez komornika w przypadku alimentow
    wystarczy zaleglosc 1 miesiaca.

    > Na dzien dzisiejszy ojciec nachodzi mnie i moja matke, straszy ją ze
    zrobi
    > jej krzywde i ją "zniszczy".
    Od tego juz jest policja.

    > Wszystko jak dotąd uchodzilo mu na "sucho" , nie wywiązuje sie z
    obowiązku
    > placenia, nieponosi za to zadnych konsekwencji.
    Znaj swoje prawa i korzystaj z nich w razie potrzeby.

    > Napiszcie czy to co mowi - ze w przyszlosci ja bede musiala mu placic
    > alimenty (zeby go utrzymac jako corka-mam 19lat ) jest prawdą.
    W normalnych rodzinach rodzice opiekuja sie dziecmi dopoki te nie stana
    sie samodzielne, pozniej w razie potrzeby te same dzieci troszcza sie o
    rodzicow, gdy Ci juz samodzielni nie sa. W przypadku rodzin normalnych
    inaczej prawo "wymusza" to co normalne. Jesli teraz chcesz alimenty bo
    ich potrzebujesz, to dlaczego oburzasz sie ze i druga strona kiedys
    wyciagnie do Ciebie reke ?

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad