    From: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty dla ojca (dlugie) prosba o rade
    Date: Sat, 23 Apr 2005 12:02:15 +0200

    Użytkownik "yabby" <y...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d4d3bp$3sl$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ja sam od 15 lat jestem na rencie .Nie mam dodatkowych dochodow.Moja
    > zona nie pracuje .W utrzymaniu pomagaja nam bardzo mocno synowie.Moja
    > renta to 578 zl.Czynsz za mieszkanie wynosi 500 zl.

    wszystkie rachunki zwiazane z kosztami jakie ponosicie dol. do odpisu na
    pozew /ksero a oryginaly do wgladu na sali/
    napisz odpowiedz na pozew

    Przedstawilem
    > dowody na moj pobyt w domu dziecka.Sedzina byla mocno zaskoczona jak
    > ojciec mogl mnie oddac do domu dziecka bez orzeczenia sadu rodzinnego
    > powiedziala ze te sprawe sobie sprawdzi.

    troche dziwna ta sędzina :)

    .Poniewaz listonoszka mnie nie poinformowala co dorecza
    > (POLECONY 3 razy !!!!)to bezmyslnie podpisalem odbior pozwow z wezwaniem
    > do sadu.Okazalo sie ze ojciec tym razem wnosi o podwyzszenie alimentow
    > ode mnie do 50 zl m-nie i wnosi pozwy przeciwko moim synom rowniez o
    > alimenty w wysokosci 50 zl m-nie.

    w praktyce czesto tak bywa

    > Poniewaz ojciec ma za soba dluuuugie doswiadczenie w prowadzeniu roznych
    > spraw cywilnych (kilkanascie spraw rozwodowych , majatkowych i
    > alimentacyjnych (bierze tez alimenty od corki z innego malzenstwa, corka
    > tez sie od niego odwrocila) widze ze "kombinuje"

    mozna miedzy wierszami w odpowiedzi na pozew napisac o tym

    > Jestem naprawde w trudnej sytuacji.Czuje sie winny ze odbierajac pozwy
    > dla synow wpakowalem ich w klopoty i koszty.

    jeszcze w nic ich nie wpadkowales mam tylko nadzieje , ze tej korespondencji
    nie otworzyles?
    jesli nie to ladnie zapakuj w inna koperte i przesli do sadu ze swoja
    informacja , ze przez nieuwage odbierajac swoja korespondencje podpisales
    odbior innej skierowanej do tych osob , oczywiscie inf. sad , ze osoby nie
    zamieszkuja pod wskazanym adresem itd.itd.

    > Na pierwszej sprawie w Warszawie dolaczylem dowod w postaci
    > zaswiadczenia o pobycie w Domu Dziecka i pare innych dokumentow.Teraz na
    > sprawe w moim miescie ojciec wnioskuje o swoja nieobecnosc na
    > sprawie.

    ma taka mozliwosc

    Jak ja mam teraz sie zachowac jesli np w pozwie sa ewidentne
    > klamstwa cytuje "syn byl wychowywany do pelnoletnosci przez powoda ,
    > ktory mimo niskich zarobkow lozyl na jego utrzymanie na miare mozliwosci"

    do jakiegos okresu byles z ojcem nastepnie w domu dziecka i wlasnie tam moze
    przekazywal jakies kwoty , odwiedzal cie , interesowal sie w miare
    mozliwosci

    > Poradzi mi ktos ? Chodzi mi przede wszystkim o wskazanie jakie pisma
    > procesowe musiałbym napisac zeby uzyskac nastepujace efekty
    > 1 zmuszenie

    zmusic nie mozesz nikogo ale wnioskowac w pozwie o przesluchanie jej w tej
    sprawie na okolicznosc stuacji mozesz

    > 2 .zeby sprawa odbyla sie w sadzie w Warszawie tam gdzie byla pierwsza
    > sprawa , i gdzie sedzina zainteresowala sie przyczynami oddania mnie do
    > domu dziecka..

    jesli chodzi o oddanie do domu dziecka to kazdy moze to uczynic gdy jego
    sytuacja jest zla , nie sadze bys w domu dziecka przebywal nielegalnie bo
    nie ma takiej mozliwosci a jego sytuacja w tamtym okresie moze tego wymagala
    ale to nie oznacza , ze sie nie interesowal

    > 3.Jak zmusic ojca zeby stawil sie w sadzie na rozprawie .

    nie mozesz zmusic do niczego

    Na pierwszej
    > sprawie wskutek mojej ugody nie przeprowadzano procedury ustalania
    > zdolnosci alimentacyjnych... Czy jest taka mozliwosc ??

    oczywiscie j.w przedlozyc do odpowiedzi na pozew wszystkie mozliwe dowody o
    swoich dochodach i ponoszonych kosztach

    > 4.Czy jesli odebralem dla synow pozwy , a oni nie zamieszkuja tu od lat
    > to jest rownoznaczne z ich dostarczeniem do rak wlasnych ?

    tak ale rowniez mozesz postapic tak j.w opisalam

    > cywilnych osobom o niskich dochodach

    w odpowiedzi na pozew wnioskujesz np. o obnizenie kwoty lub o uchylenie
    obowiazku alimentacyjnego dol. dowody na poparcie swoich racji

    Sandra