  • 1. Data: 2002-04-07 18:14:50
    Temat: alimenty a dochod.
    Od: "Lusia" <L...@g...pl>

    Mam niecodzienna sytuacje. Jestesmy z mezem malzenstwem lecz mieszkamy
    osobno, maly male dziecko. Postanowilam zalozyc mezowi sprawe o alimenty
    poniewaz placi nieregularnie.
    Maz ma wysokie dochody ok. 4 do 5000. Jednak na papierze ma 1.700, reszta to
    prowizja od obrotu. Jestem przekonana ze maz bedzie chcial sfalszowac
    dochody by zasadzono niskie alimenty.
    Jak mam sklonic sad aby zarzadal od meza Pitu czy rocznego wykazu dochodow
    badz co zrobic by to falszerstwo sie nie udalo?
    Jakiech dokumentow rzada sad i z jakiego okresu czasu (mam na mysli tutaj
    dochody - z 3 czy wiecej miesiecy?)
    Chcialabym tez dowiedziec sie jaki jest inny sposob i czy wogole jest,
    wysadzenia pieniedzy od meza. Sama jestem z dzieckiem i narazie nie mam
    dochodow.
    Mam natomiast mieszkanie ktore do tej pory bylo wynajmowane komus. Czy sad
    moze brac to pod uwage ze mam owo mieszkanie przy ustalaniu alimentow choc
    obecnie nie jest wynajete.
    Biorac pod uwage ze zaklad pracy (gdzie maz jest "drugi po bogu") powinien
    wysatwic zaswiadczenie o dochodach czyli to 1.700 + prowizja od obrotu czyli
    ok 4000. Jakich moge rzadac alimentow? Czy moge takze na siebie?
    Ewentualnie - jakich moge rzadac alimentow od meza przy jego dochodzie
    1.700. Nie pracuje teraz , nie mam dochodow, czynsz wynosi 350 zl.
    Czy ktos zna dobrego prawnika w Lodzi?
    Dziekuje,
    Luiza

  • 2. Data: 2002-04-08 10:37:11
    Temat: Re: alimenty a dochod.
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    | Jak mam sklonic sad aby zarzadal od meza Pitu czy rocznego wykazu dochodow
    | badz co zrobic by to falszerstwo sie nie udalo?

    Możesz - jeśli nei przedstawi, będzie to działało na jego neikorzyść - sąd
    na Twój wniosek może się też o to sam zwrócić do urzędu skarbowego.

    | Jakiech dokumentow rzada sad i z jakiego okresu czasu (mam na mysli tutaj
    | dochody - z 3 czy wiecej miesiecy?)

    jakichkolwiek, z których można wywnioskować wysokość dochodów, ocvzywiście
    najlepiej jak najaktualniejsze - możesz wnoskować o zobowaiązanie pozwanego
    do przedstawienia zaświadczenia o zarobkach

> [...]
    | Mam natomiast mieszkanie ktore do tej pory bylo wynajmowane komus. Czy sad
    | moze brac to pod uwage ze mam owo mieszkanie przy ustalaniu alimentow

    Może - liczą się nie dochody ale potencjalny dochód zobowiązanego do
    alimentacji (Ty również, na równi z małżonekiem jesteś zobowiązania do
    świadczenia, tyle, że robisz to w naturze, alimenty są na dziecko- Ty tylko
    występujesz w jego imieniu)

> [...]
    czyli
    | ok 4000. Jakich moge rzadac alimentow? Czy moge takze na siebie?

    Takich, na jakie wskazują usprawiedliwione potrzeby dziecka i możliwości
    zarobkowe zobowiązanego - zrób spis kosztów i przedstaw go sądowi - na tej
    podstawie oblicz sumę jakiej dochodzisz, pamiętając, że samam też jesteś
    zobowiązana do ponoszenia kosztów utzrymania dziecka w zakresie swoich
    możliwości.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-08 17:11:18
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "KRZEM" <m...@s...pl000> wrote in message

> [...]
    > najlepiej jak najaktualniejsze - możesz wnoskować o zobowaiązanie
    pozwanego
    > do przedstawienia zaświadczenia o zarobkach

    Mozesz tez wyjasnic sadowi, ze obawiasz sie sfalszowania takiego
    zaswiadczenia, poniewaz osoba, ktora bedzie je wystawiac jest w pelni
    zalezna od Twojego meza. Dlatego tez prosisz o wystapienie do urzedu
    skarbowego w celu uzyskania bardziej obiektywnego potwierdzenia zarobkow
    (jezeli wiesz, ze maz nie oszukuje na podatkach).

    Zaswiadczenie z zakladu pracy tez moze byc wystawione np. z 12 miesiecy
    (jesli zarobki sa nieregularne).

    Dowodem w takiej sytuacji moze byc niemal wszystko (rowniez zeznania
    swiadkow, ze maz oplywa w luksusy, czy zdjecie meza wysiadajacego z BMW
    :-)))

    Marta

  • 4. Data: 2002-04-08 19:21:36
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
    > zeznania
    > swiadkow, ze maz oplywa w luksusy, czy zdjecie meza

    Taaa.... jakby BMW było w jakimkolwiek związaku z
    *uzasadnionymi_potrzebami* małoletniego :-/

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 5. Data: 2002-04-08 20:20:09
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    utrzymania małoletniego ... pierwsza odp. na post twój była prawidłowa ...
    mężczyzna ,który odpisał prawidłowo podał wskazówki co należy zrobić
    ...Zaświadczenie o dochodach za ostatnie 3 miesiące w rozbiciu na składniki
    ... i zawnioskuj w swoim pozwie by sąd zobowiązał pozwanego do przedłozenia
    rocznego rozliczenia lub zwrócił sie do Urzędu Skarbowego... W pozwie należy
    wypunktować żądania natomiast w uzasadnieniu rozwinąć poszczególne pkt...
    Sandra

  • 6. Data: 2002-04-08 20:50:30
    Od: "Lusia" <L...@g...pl>

    Sandra napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    należy
    >wypunktować żądania natomiast w uzasadnieniu rozwinąć poszczególne pkt...

    ####Rany, Sandro, dzieki za odpowiedz.
    Powiedz mi prosze , bo jest taka mozliwosc ze dochody meza sa nie do
    ujawnienia, wszyscy sa mu podwladni...sfalszuje jak nic
    Jakie mam szanse na alimenty przy jego dochodzie podstawowym (bez prowizji
    od obrotu)
    1.700 zl. Ja mam to mieszkanie ale stoi puste w Warszawie, a mieszkam w
    Lodzi, tu tez mam swoje mieszkanie nabyte przed slubem w spadku.
    Sad to pewnie wezmie pod uwage, ze moj potencjalny dochod jest nie maly...

    Moje wydatki :
    Dziecko skaza bialkowa - mleko 110 zl miesiecznie,
    wyzywienie miesieczne 500
    ubranie i zabawki - 300
    czynsz 350
    prad 70
    lekarze bo okularki i skaza bialkowa 220
    szczepienia, niania, bo nie mam nikogo tutaj, maly ma tylko 16 miesiecy
    przyczym maz juz sie kiedys wyniosl na pol roku. Potem wrocil, jest troche
    niezrownowazony psychicznie...
    Koszta to ponad 1300. Serio. To sie tak wydaje ale kosztuje sporo.
    Czy moge wnioskowac o 1300????
    Ile moge dostac?

    Nie pracuje, i szczerze mowiac dla dziecka chcialabym zostac w domu
    przynajmniej do pazdziernika. Chce by mial choc troche szczesliwe
    dziecinstwo. Inna sprawa ze jestem zarejestrowana w urzedzie pracy i mam
    zasilek ktory konczy sie za miesiac czyli w maju.
    Czy sad mnie nie ochrzani ze migam sie od pracy? Mam dobre kwalifikacje, ale
    o prace ciezko teraz. Czy nie wezmie tego pod uwage?

    Co znaczy ze mam rozwinac w uzasadnieniu te punkty, czyli moje żądania?

    Czy pisac ze jestem sama tu i nie mam nikogo do pomocy i place niani.?

    Czy moge zadac alimentow na siebie???? Wlasnie to mnie tez najbardziej
    nurtuje..

    Bardzo dziekuje za odzew w tej przykrej sprawie.
    Luiza

  • 7. Data: 2002-04-08 22:23:36
    Od: "Marek Bondaruk" <b...@s...pl>

> [...]
    > nurtuje..
    > Bardzo dziekuje za odzew w tej przykrej sprawie.
    Nie gniewaj sie, ale czy nie przemawia przez Ciebe tzw. pazernosc?
    1. Skoro wyliczasz mezowi luksusy to po co Ci niania skoro nie pracujesz.
    2. Calosc oplaty na dziecko od meza, a co z Twoim udzialem?
    3. Alimenty na siebie, nie wstyd Ci wyksztalconej kobiecie prosic o datki.
    4. Masz mieszkanie w Warszawie, oj....
    Przepraszam, jezeli Cie urazilem.
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2002-04-08 22:41:27
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

> [...]
    > 2. Calosc oplaty na dziecko od meza, a co z Twoim udzialem?
    > 3. Alimenty na siebie, nie wstyd Ci wyksztalconej kobiecie prosic o

    Pomyślałem to samo zanim przeczytałem posta Marka i sąd pewnie pomyśli tak
    samo.
    Właśnie z tą nianią to lekkie przegięcie, a poza tym może świadczyć o tym,
    że sobie nie radzisz z dzieckiem, jeśli jest ci potrzebna pomoc.
    Tez chcę przeprosić za ostrą ocenę ale pewnie podobnie pomyśli sąd.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2002-04-08 23:32:02
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "WIDZI" <w...@i...net.pl> napisał:

    > Pomyślałem to samo zanim przeczytałem posta Marka i sąd pewnie
    > pomyśli tak
    > samo.

    ta... ale tatusia za BMW to trzeba oskubac, co ma miec lepiej
    :->

    Widze, ze odczucia mamy podobne ;-)

  • 10. Data: 2002-04-08 23:36:04
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Sandra <d...@w...pl> napisała:

    > Spokojnie :-) złóż pozew o alimenty uzasadni wyliczeniem
    > kosztów
    > utrzymania małoletniego ... pierwsza odp. na post twój była
    > prawidłowa ...

    No własnie i nic poza tym, prawda ??
    Cała reszta to naginanie sytuacji do własnych celów, trącąca zadrością i
    chęcia oskubania ;-)

    Pozdrowienia serdeczne :-)