  • 1. Data: 2002-04-07 17:46:23
    Temat: Spolka jawna a amortyzacja nieruchomosci.
    Od: "Aniol" <g...@f...onet.pl>

    Witam

    Kieruje to pytanie do dociekliwych prawnikow i doradcow. Sprawa ma sie
    nastepujaco:
    Spolka cywilna (4 wspolnikow) rozpoczela budowe hali produkcyjnej w 2001
    roku a w 2002 spolka zostala przeksztalcona w spolke jawna (obowiazek ze
    wzgledu na przychody). Budowa w/w hali zostala zakonczona w br i oddana do
    uzytkowania w kwietniu juz po przeksztalceniu firmy. Musze zaznaczyc iz
    dzialki na ktorych wybudowana jest hala naleza do 2 wspolnikow spolki i nie
    zostaly one wniesione do firmy. Sa dzierzawione umowa dzierzawy na okres 10
    lat.
    Czy zaistniala sytuacje mozna potraktowac jak inwestycje w obce srodki
    trwale i zastosowac indywidualna stawke amortyzacji art 22j pkt 4 ust. 1 -
    ustawa opdoof, w wysokosci 10% ???

    Bardzo prosze o odpowiedz lub opinie bieglych w temacie.

    Dziekuje za zainteresowanie
    --
    Gabriel B.

    b...@b...com.pl

  • 2. Data: 2002-04-08 12:37:40
    Temat: Re: Spolka jawna a amortyzacja nieruchomosci.
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "Aniol" <g...@f...onet.pl> wrote <a8q0dv$mvv$1@news.tpi.pl>:

    >Czy zaistniala sytuacje mozna potraktowac jak inwestycje w obce srodki
    >trwale i zastosowac indywidualna stawke amortyzacji art 22j pkt 4 ust. 1
    >- ustawa opdoof, w wysokosci 10% ???

    Ciekawe pytanie. Niestety nie znam odpowiedzi.

    Podsunę Ci inne rozwiązanie: napisz do właściwego urzędu skarbowego podanie
    i poproś tenże urząd o wyjaśnienie wątpliwości podatkowej. To jest
    korzystne bo:

    a) kosztuje tylko 5 zł (znaki opłaty skarb.)
    b) m.in. od tego są urzędnicy
    c) jeśli dostaniesz decyzję, wówczas urząd skarbowy jest nią związany i nie
    może zmienić zdania d)
    d) co urząd to obyczaj (np. w Łodzi jedne urzędy tweirdzą tak, inne
    zupełnie odwrotnie), więc upewnisz się

    Musisz tylko odaleźć przepis Ordynacji Podatkowej (nie mam przy sobie
    tekstu) i w podaniu napisać, że chodzi o wyjaśnienie w trybie art. xxx
    Ordynacji. Nadto muszisz napisać swoją opinię w tym względzie i krótko ją
    uzasadnić. To ostatnie nie ma znaczenia dla urzędu, a jednak niezachowanie
    tej procedury może skutkować odrzuceniem prośby (urzędnikom się nie chce
    pisać i jak nadarzy się okazja to odrzucają takie podanie ...).

    Pozdrawiam

    PS. Napisz na grupę co odpisali. Jesteśmy ciekawi interpetacji urzędu.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-04-08 14:30:50
    Od: "Aniol" <g...@f...onet.pl>

    Użytkownik Pawel Baranowski <p...@T...TO.poczta.onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180
    .128.20...

> [...]
    > tej procedury może skutkować odrzuceniem prośby (urzędnikom się nie chce
    > pisać i jak nadarzy się okazja to odrzucają takie podanie ...).

    Nie omieszkam zapytac o to samo wlasciwy Urzad Skarbowy ale chcialem poznac
    opinie przed pytaniem czy wogole tok mojego rozumowania jest prawidlowy czy
    tez bledny.