  • 1. Data: 2004-03-17 08:42:37
    Temat: akt notarialny - czy mozna przyspieszyc?
    Od: e...@p...gazeta.pl

    Witam
    Ponad rok temu kupilem nowe mieszkanie od spoldzielni,
    jednak nie moge doczekac podpisania aktu notarialnego.
    Spoldzielni taka sytuacja jest na reke, gdyz moze pobierac od nas
    lokatorow ustalone przez siebie oplaty za wode, co i inne,
    my nie mozemy zalozyc wspolnoty i odlaczyc sie od s-pni.
    Czy moze sa jakies przepisy, ktore zmuszaja sp-nie/developera
    do w miare szybkiego podpisania aktu notarialnego?
    Dziekuje za wszelkie informacje.
    pozdrawiam
    Eryk

  • 2. Data: 2004-03-17 13:24:46
    Temat: Re: akt notarialny - czy mozna przyspieszyc?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Ponad rok temu kupilem nowe mieszkanie od spoldzielni,
    > jednak nie moge doczekac podpisania aktu notarialnego.

    To jak kupiles? Jak nie kupiles (tzn. nie zawarles umowy kupna
    w formie aktu notarialnego) w formie aktu notarialnego to nie kupiles
    w ogole... generalnie mowiac oczywiscie.

    Konrad

  • 3. Data: 2004-03-17 14:06:51
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy moze sa jakies przepisy, ktore zmuszaja sp-nie/developera
    > do w miare szybkiego podpisania aktu notarialnego?

    Ja się nie mogę doczekać od 1999.
    Jak się spółdzielnia (mądrze) uprze to IMHO w naszym systemie prawnym nie ma
    na nią
    ŻADNEJ siły.
    Developera od biedy zmusisz , spółdzielni jak nie chce to nie masz szans.

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-03-17 15:01:44
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Developera od biedy zmusisz , spółdzielni jak nie chce to nie masz szans.

    I dlatego w spółdzielniach nie 'kupuje' się mieszkań i należy się od nich
    trzymac z dala jak od zarazy.
    A jak spóldzielnia nie daje aktu notarialnego - nie placic czynszu i tyle.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 5. Data: 2004-03-17 18:13:29
    Od: e...@p...gazeta.pl

    > Jak się spółdzielnia (mšdrze) uprze to IMHO w naszym systemie prawnym nie ma
    > na niš
    > ŻADNEJ siły.
    > Developera od biedy zmusisz , spółdzielni jak nie chce to nie masz szans.

    powaznie? i nie ma na to zadnego sposobu?

  • 6. Data: 2004-03-17 18:15:04
    Od: e...@p...gazeta.pl

    > A jak spóldzielnia nie daje aktu notarialnego - nie placic czynszu i tyle.

    latwo powiedziec, moze gdyby wszyscy lokatorzy tak zrobili to odniosloby
    to jakis skutek, ale zawsze ktos sie wylamie.
    a gdy nie zaplace czynszu to nalicza mi odsetki karne i nic wiecej nie zyskam

  • 7. Data: 2004-03-17 19:01:52
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    e...@p...gazeta.pl napisał(a):

    > Witam
    > Ponad rok temu kupilem nowe mieszkanie od spoldzielni,
    > jednak nie moge doczekac podpisania aktu notarialnego.

    Co oznacza "kupiłem"?
    Czy masz podpisaną jakąkolwiek umowę, tzn. przedwstępną albo zobowiązujacą?

  • 8. Data: 2004-03-18 07:57:50
    Od: e...@p...gazeta.pl

    > Co oznacza "kupiłem"?
    > Czy masz podpisanš jakškolwiek umowę, tzn. przedwstępnš albo zobowišzujacš?

    oczywiscie. wplaty odbywaly sie ratami, po zakonczeniu wplat
    byl obior mieszkania, potem rozliczeni koncowe. teraz
    czeka na akt notarialny.

  • 9. Data: 2004-03-18 08:08:36
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > powaznie? i nie ma na to zadnego sposobu?

    Jako członek spółdzielni podlegasz pod prawo spółdzielcze i nawet nie możesz
    spółdzielni
    podać do sądu zanim nie wyczerpiesz drogi reklamacyjnej wewnątrz struktur
    spółdzielni.
    A jak spółdzielnia (czytaj: prezes) będzie chciała, to ci rozłoży tą zabawę
    na ładnych kilka lat.
    (zarząd, rada nadzorcza, walne zgromadzenie), a po drzodze wymysli tysiąc
    różnych "opóźniaczy",
    rózne uchwały o konieczności róznych wpłat na poczet, odwołania od nich
    etc...

    Tak całkiem obiektywnie rzecz biorąc (choć sam miłośnikiem spółdzielczości
    zdecydowanie nie jestem)
    to IMHO takie przewłaszczenie stoi w sprzeczności z sensem prawa
    spółdzielczego, więc
    jak ktoś się uprze to może twierdzić, że spółdzielnia działa w ten sposób na
    korzyść członków....
    Ot taki bełkot prawny wytworzony przez naszych prawodawców.

    Pozdr

  • 10. Data: 2004-03-18 08:10:32
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Co oznacza "kupiłem"?
    > Czy masz podpisaną jakąkolwiek umowę, tzn. przedwstępną albo
    zobowiązujacą?

    No właśnie.
    Nie "kupił" - wpłacił udział i został czlonkiem spółdzielni, a to co innego.
    Dyskutowaliśmy to kilka tygodni temu.

    Pozdr