  • 11. Data: 2020-11-09 11:10:42
    Temat: Re: "adwokat" zagubił dokument
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.11.2020 o 10:21, Liwiusz pisze:

    > To trudno będzie wykazać jakąkolwiek szkodę w zgubieniu tego dokumentu,
    > skoro bez problemu można uzyskać odpis tego aktu u notariusza.
    >
    > Co najwyżej możliwym do uzyskania odszkodowaniem byłoby uzyskanie kwoty
    > kosztu sporządzenia odpisu.

    Jak rozumiem, poszkodowanemu nie chodzi o to, że adwokat zagubił jedyny
    egzemplarz Damy z łasiczką, tylko o to, że zagubił odpis w drodze na
    rozprawę, przez co sąd orzekł niekorzystnie.

    MJ

  • 12. Data: 2020-11-09 11:33:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-09 o 11:10, Michal Jankowski pisze:

    > Jak rozumiem, poszkodowanemu nie chodzi o to, że adwokat zagubił jedyny
    > egzemplarz Damy z łasiczką, tylko o to, że zagubił odpis w drodze na
    > rozprawę, przez co sąd orzekł niekorzystnie.

    Rzadko kiedy rozprawy toczą się na jednej wokandzie, zresztą sam
    zainteresowany pisał o latach procesu. Więc zgubienie się odpisu nie
    powinno powodować szkody.

    Być może adwokat zawinił, że w ogóle nie pomyślał o przedstawieniu tego
    dokumentu jako dowodu. Ale to już nie jest błąd polegający na zgubieniu,
    tylko na nieprofesjonalnym prowadzeniu sprawy. Zasadniczo wywodzenie
    swojego prawa ze spadkobrania w oczywisty sposób sugeruje, że należy
    dowodem spadkobrania się wykazać.

    Zarzuty autora do sądu, że "sąd nie wierzył, że są rodziną" świadczy
    raczej o braku rozeznania w temacie (o prawie do spadku decyduje
    stwierdzenie nabycia spadku, a nie bycie rodziną), więc tym ostrożniej
    podchodziłbym zarzutom wobec adwokata - bo może wynikają też z jakiejś
    niewiedzy autora.

    Ale, oczywiście, co do konkretów można by się zastanawiać dopiero po
    obiektywnym zapoznaniu się ze sprawą. Ja się odniosłem tylko do tego, o
    co autor pyta, czyli czy i na ile adwokat może odpowiadać za zgubienie
    odpisu stwierdzenia nabycia spadku.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2020-11-09 12:51:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2020 o 11:33, Liwiusz pisze:

> [...]
    > o co autor pyta, czyli czy i na ile adwokat może odpowiadać za
    > zgubienie odpisu stwierdzenia nabycia spadku.

    Autor pytania, to tak "cedzi" informacje, że ja przynajmniej nie za
    bardzo rozumiem, o co pyta. Początkowo sądziłem, że prawnik zgubił jakiś
    istotny i niemożliwy do odzyskania dokument. Powiedzmy odręczny
    testament, weksel.

    Teraz nagle widzę, że to jakiś odpis aktu notarialnego. No to po
    pierwsze, jeśli to polski dokument, to raczej zgubić go się nie da,
    bowiem przechowuje go notariusz, a stronom odpisy wydaje. Po za tym
    wątpię, by sąd nie zareagował na brak dokumentu na który powołują się
    strony i nie pouczył, że potrzebuje ów dokment wyznaczając dodatkowy
    termin.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-11-09 13:16:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wątpię, by sąd nie zareagował na brak dokumentu na który powołują się
    > strony i nie pouczył, że potrzebuje ów dokment wyznaczając dodatkowy

    Ostatecznie mógłbym wyobrazić sobie sytuację, że sąd oczywiście wzywał,
    ale adwokat dokumentu nie złożył, co skutkowało takimi, a nie innymi
    konsekwencjami procesowymi. Tyle że wówczas to nie byłaby sprawa o
    zgubienie dokumentu, tylko o niestaranne prowadzenie sprawy (właściwie
    fakt zgubienia, bądź nie, dokumentu byłby wówczas nieistotny).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2020-11-09 14:58:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dogadaj się polubownie.
    Twój czas to on pewnie w kieszeni nosi przy sobie.

    -----

  • 16. Data: 2020-11-09 16:03:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-09 o 11:33, Liwiusz pisze:

    > Rzadko kiedy rozprawy toczą się na jednej wokandzie

    ciach.

    Adwokat nie zrobił z tym dokumntem tego co powinien czy zgubił czy nie
    zgubił...
    Fakt jest taki że jgo brak skutkował umorzeniem sprawy

  • 17. Data: 2020-11-09 22:38:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2020 o 16:03, _Master_ pisze:

    > ciach. Adwokat nie zrobił z tym dokumntem tego co powinien czy zgubił
    > czy nie zgubił... Fakt jest taki że jgo brak skutkował umorzeniem
    > sprawy

    Może dla Ciebie to0 nie ma znaczenia, co on z nim zrobił, ale jeśli
    oczekujesz od nas jakiejś konstruktywnej pomocy to bierz pod uwagę, że
    my się opieramy na tym, co Ty piszesz. Jak piszesz pierdoły, to i porada
    raczej sensowna nie będzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-11-09 22:48:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2020 o 13:16, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zgubienie dokumentu, tylko o niestaranne prowadzenie sprawy (właściwie
    > fakt zgubienia, bądź nie, dokumentu byłby wówczas nieistotny).

    Moim zdaniem sam pytający nie wie dokładnie o co chodzi, więc trudno
    będzie mu pomóc, dokąd sam nie sprecyzuje, co potrzebuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2020-11-10 07:39:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ładnie ubrałeś to w prawniczą nowomowę.

    Przez takie partactwo prawniczyny sprawa została umorzona.

  • 20. Data: 2020-11-10 07:40:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Chciałem tylko zapytać czy jak takiego PARTACZA wychłoszczę na placu
    manewrowym i puszczę go z torbami to będzie wystarczająca kara ;-)