  • 1. Data: 2003-11-14 20:40:51
    Temat: !!!!======adresy do odpowiedzi========
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Szanowni grupowicze proszą o odpowiedzi na prv lecz bardzo często ich adresy
    ( email) są niewłaściwe i zawierają róznego rodzaju wstawki.
    Ostatnio b. dużo moich odpowiedzi wraca z adnotacją: serwer odrzucił
    wiadomość.
    Poprawcie się bo tym samym zniechęcacie ludzi dobrej woli do udzielania
    odpowiedzi i porad.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 2. Data: 2003-11-14 20:56:02
    Temat: Re: !!!!======adresy do odpowiedzi========
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 14 Nov 2003 21:40:51 +0100, "Mecenas"
    <m...@n...pl> zakodował:

    >Poprawcie się bo tym samym zniechęcacie ludzi dobrej woli do udzielania
    >odpowiedzi i porad.

    Ty chyba nowy w internecie jesteś?
    Poczekaj tydzień-dwa max z tak jawnie ustawionym adresem. Potem się
    nie dziw, że tyyyle (bezsensownej) poczty dostajesz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-14 21:06:17
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomość.
    > Poprawcie się bo tym samym zniechęcacie ludzi dobrej woli do udzielania

    Raczej Ty sie popraw :) Chwilka minie i bedziesz mial mase spamu na poczte z
    neostrady i bedziesz zapewne narzekal skad to sie bierze ...
    dopisz sobie cos logicznego do adresu zeby zakodowac choc troche maila ...
    roboty spamowe nie sa zbyt inteligentne :)

  • 4. Data: 2003-11-14 21:15:30
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopisz sobie cos logicznego do adresu zeby zakodowac choc troche maila ...
    > roboty spamowe nie sa zbyt inteligentne :)

    Jak będzie za dużo spamu to poprostu tworzę regułę i ma spokój.
    To nic trudnego i najłatwiejszy sposób.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-14 21:29:34
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > Jak będzie za dużo spamu to poprostu tworzę regułę i ma spokój.

    ale jednak bedziesz musial to sciagac ...

    > To nic trudnego i najłatwiejszy sposób.

    najlatwiejszy to wlasnie ten ktory ma juz wiekszosc w sieci z zamaskowanym
    adresem ...

    > Pozdrawiam

    takze pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-11-14 21:37:48
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Mecenas" <m...@n...pl> wrote in message

    > Jak będzie za dużo spamu to poprostu tworzę regułę i ma spokój.
    > To nic trudnego i najłatwiejszy sposób.

    To ty geniusz jesteś.
    Bo ja tworzę reguły już od dłuższego czasu, a i tak to badziejstwo jakoś do
    mojej skrzynki się przedostaje i za diabła nie umiem tego wyłapać.

  • 7. Data: 2003-11-14 22:48:50
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Flashi <f...@p...pl> napisał:
    > dopisz sobie cos logicznego do adresu zeby zakodowac choc troche maila ...

    Jak już kodujesz adres, to dodaj ".invalid" na końcu. Albo przynajmniej
    zmieniaj domenę na nieistniejącą, a nie tylko nazwę użytkownika. Chyba,
    że chcesz "uszczęśliwiać" admina swojego serwera dodatkową pocztą
    albo wpisami w logach, hm?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 8. Data: 2003-11-14 22:53:57
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bp3m4i$2om$1@zeus.man.szczecin.pl...

> [...]
    > zmieniaj domenę na nieistniejącą, a nie tylko nazwę użytkownika. Chyba,
    > że chcesz "uszczęśliwiać" admina swojego serwera dodatkową pocztą

    ehhh no naprawde ... skad nagle wyskoczyliscie ? :)
    od kilku lat ludzie tak robia ...
    normalna to dzialanosc z adresami, a wam tak nagle to wyskoczylo ?
    Jak do kogos pisze zawsze sprawdzam jego maila ...
    no ale co ...
    wpisze .invalid na koncu to tak jakbym nic nie wpisal ... myslisz ze
    programisci robotow mailowych w kapuscie sa chowani ?
    Powoli przestaje dzialac _No_spam_ a co dopiero inne

  • 9. Data: 2003-11-14 22:58:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To zrób tak:

    1. Osobny adres dla grup mailowych.
    2. Filtrujesz wszystko, co nie zawiera w temacie "Re:"
    3. Jak korepondujesz z kimś nawet z listy, to już uzywasz innego swojego
    adres.

    Przez filtr przechodzi nei więcej niż 1-2 spamy dziennie.

  • 10. Data: 2003-11-14 23:37:33
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Flashi <f...@p...pl> napisał:
    > ehhh no naprawde ... skad nagle wyskoczyliscie ? :)
    > od kilku lat ludzie tak robia ...

    I od wielu lat jest na ten temat dyskusja. Niemniej RFC mówi,
    że nieprawidłowe adresy powinny kończyć się .invalid. Nie
    odzywam się zwykle, bo nie mam zwyczaju naprawiać świata,
    ale jeśli już kogoś upominasz, to rób to z sensem.

    > wpisze .invalid na koncu to tak jakbym nic nie wpisal ... myslisz ze
    > programisci robotow mailowych w kapuscie sa chowani ?
    > Powoli przestaje dzialac _No_spam_ a co dopiero inne

    A czy ja mówię, żebyś się ograniczał do dopisania .invalid?
    Pozmieniaj sobie adres, jak Ci się żywnie podoba, a potem tylko
    dopisz to słówko na końcu. Ot i wszystko. Przy czym, jak mówię,
    dodatkowo najlepiej podmień nazwę domeny na nieistniejącą,
    bo jeśli domena będzie istniała, to list i tak pójdzie na Twój
    serwer. Później od konfiguracji serwera zależy, czy zostanie
    skasowany, czy też odbity (zwykle na również fałszywy adres),
    generując dodatkowy (niepotrzebny) ruch w sieci.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    PS. Dyskusja jest NTG, więc FUT ;)