  • Data: 2019-05-02 05:35:44
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-05-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Sytuacja wbrew pozorom nie jest wcale klarowna. Powiedzmy, że na basenie
    > topi się człowiek. Ratownik go ratuje. No to teoretycznie basen
    > pozostaje bez opieki ratownika, bo ten się nie rozdzieli. Jak się
    > zacznie topić druga sobą - co mało prawdopodobne, ale wykluczyć nie
    > można - to faktycznie ratownika nie będzie do dyspozycji. Ale jeśli
    > będzie na basenie, to się wytłumaczy. Jak pójdzie biegać po ulicach
    > pobliskich, to już nie.

    Nie chce mi się wierzyć, aby ratownik opuszczając basen w wyniku
    zaistnienia stanu wyższej konieczności się z tego nie wytłumaczył. Co
    jest wyższym dobrem, jego nadzór nad kąpiacymi się, gdzie w danym
    momencie nikt się nie topi i nie umiera, czy życie/zdrowie osoby za
    płotem? Pytam ogólnie, abstrahując od tej konkretnej sytuacji, gdzie
    przecież była ich dwójka i nikt bez nadzoru by nie został.

    MZ nie wytłumaczyłby się tylko i wyłącznie jakby opuścił ten basen w
    sytuacji bezpośredniego zagrozenia życia/zdrowia kąpiących, bo tylko w
    takiej sytuacji mielibysmy wybór pomiedzy dobrem o tozsamej wartości, a
    ratownik miał obowiązek zajmowania się kąpiącymi.

    --
    Marcin