  • 1. Data: 2002-07-04 23:03:24
    Temat: abonament RTV i ZAIKS
    Od: "mikuch" <m...@p...onet.pl.nospam>

    cze
    1 czy jeżeli będę chciał mieć (jako właściciel) włączone radio w kawiarence
    internetowe - w celu zlikwidowania ewentualnej tak zwanej martwej ciszy - to
    czy muszę płacić z tytułu praw autorskich do utworów puszczanych w radiu
    (np. RMF) ZAIKSowi lub innej firmie

    2 czy jeżeli płacę abonament RTV prywatnie i oprócz tego mam firmę, na moje
    nazwisko, i w niej odbiornik radiowy - to czy muszę płacić drugi raz
    abonament RTV

    z góry dzięki za pomoc :-)

    --
    mikuch
    gg55100

  • 2. Data: 2002-07-05 06:14:51
    Temat: Re: abonament RTV i ZAIKS
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mikuch wrote:

> [...]
    > martwej ciszy - to czy muszę płacić z tytułu praw autorskich do utworów
    > puszczanych w radiu (np. RMF) ZAIKSowi lub innej firmie
    Nie. Jakis czas temu jeden z dużych supermarketów wygrał z ZAIKSem sprawe o
    puszczanie programu radiowego w sklepie. O ile sie nie mylę to wygrał przed
    Sądem Najwyższym.
    Sąd stwierdził, że puszczanie programu radiowego 'jak leci" nie ma wpływu na
    wysokośc sprzedaży i zaiksowi nic sie z tego tytułu nie należy, bo radio
    opłacilo juz swoje daniny za rozpowszechnianie.
    Co innego gdyby puszczano specjalnie dobrana muzykę mającą nastroić klientów
    w odpowiedni sposób (czytaj : do wydawania pieniędzy ;-)).

    Jak sie dokopie, to podesle źródło. Chyba jakaś Rzplita, ale juz dośc dawno.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-08 09:21:53
    Od: "AJA" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > w odpowiedni sposób (czytaj : do wydawania pieniędzy ;-)).
    >
    > Jak sie dokopie, to podesle źródło. Chyba jakaś Rzplita, ale juz dośc

    Tak jedno mnie zastanawia ... skoro leci muzyka w sklepie to hcyba dobre
    rozwiazanie co ... ludzie sluchaja utworow a moze zapadnie w glowe i kupia
    plyte .. to czysta promocja muzyki ... weic dlaczego zaiks sie czepia .. czy
    za to ze chce sei komus zrobic reklame to trzeba jeszcze zaplacic ??
    Tosz to czyste idioctwo.

    AJA

  • 4. Data: 2002-07-09 15:01:23
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > czy muszę płacić z tytułu praw autorskich do utworów puszczanych w radiu

    Tak. ZAIKSowi.
    Rozwiazanie - puszczaj zagraniczna muzyke, moga byc i mp3.
    ZAIKS to polska firma i jesli nie puszczasz piosenek polskich wykonawcow to
    nic nie musisz placic.
    :-)

    Michal.