  • 1. Data: 2002-07-04 23:06:54
    Temat: ZUS, wspólne gospodarstwo, macierzyńskie
    Od: <w...@r...k.pl>

    Prowadzę ZUS dla mojego brata.
    Dnia 17.11.2001 zawarł związek małżeński ze swoim pracownikiem.
    Do ZUS-u została złożona deklaracja ZUA o zmianie danych pracownika.
    Jako, że nie prowadzą wspólnego gospodarstwa, mimo że związek trwa, nie został
    przeze mnie zmieniony status żony z pracownika na osobę współpracującą. W dniu
    24.04.2002 urodziła dziecko. W czerwcu pojawił się pan z kontroli ZUS i
    stwierdził, że jest nieprawidłowość i że składki były źle odprowadzane.
    Brat i żona podpisali protokół z kontroli, że są we wspólnym gospodarstwie.
    I tu zaczyna się problem. Jak odkręcić tą sprawę. Wiem, że takie sprawy
    rostrzyga sąd. Myślę, że rostrzygnąłby na naszą korzyść, ale problem jest w tym,
    że już podpisali się pod protokołem, że są we wspólnym gospodarstwie. Ulegli po
    prostu pewnym perswazjom tego pana.

    Czy da się coś z tym zrobić ?