  • Data: 2004-12-06 18:17:30
    Temat: Re: a jak jest z zastępstwem?
    Od: "DarksidEye" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marik" <k...@p...com> napisał w wiadomości
    news:cp22e6$k5h$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "DarksidEye" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Art. 87. § 1. Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w
    sprawach
    > własności przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto współuczestnik
    sporu,
    > jak również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby
    > pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia.
    > § 2. Pełnomocnikiem osoby prawnej lub przedsiębiorcy, w tym nie
    posiadającego
    > osobowości prawnej, może być również pracownik tej jednostki albo jej
> [...]

    Ale to nie o to chodzi... celowo napisałem w cudzysłowie, bo nie do
    końca pamiętałem, czy tak dokładnie to było określone w przepisach.
    Chodzi mi o prostą sytucję:
    Firma jest zarejestrowana na mnie, innych pracowników, czy właścicieli nie
    ma.
    Za to w praktyce w prowadzeniu firmy pomaga mi ojciec, który
    jest bezrobotny. Nie muszę płacić za niego ZUSu, bo to jest załatwiane
    w ramach zasiłku.
    Pytanie brzmi: czy ojciec może mi pomagać zgodnie z prawem, nie tracąc
    przy tym prawa do zasiłku i nie narażając firmy na atak ze strony
    ZUSu, czy US???

    Pozdrawiam!

    Michał

    --