    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d5a7b00$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ace24$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5qc8i1oc3e84.qt16cc2q4zkp$.dlg@40tude.net>
    <5d5b347c$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...net>
    <5d5c7003$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5d25a5$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5d5b05$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5eab04$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ed60d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ee3b5$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ef7c4$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zydzi maja sie mocno
    Date: Thu, 22 Aug 2019 22:29:32 +0200

    dyskusyjnych:5d5ef7c4$0$514$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 22.08.2019 o 20:46, J.F. pisze:

    >Wiesz, ja to czytałem w kontekście pokrycia kosztów paliwa polskich
    >lotników walczących w Bitwie o Wielką Brytanię.

    To bardziej skomplikowane bylo.
    Armia byla polska a nie brytyjska - wiec polski rzad ja utrzymywal.
    Z udzielonej przez brytyjski rzad pozyczki.
    Ale pozyczki sa do zwrotu.

    oczywiscie o zaplacie za "uslugi militarne" nie bylo mowy - mysmy ich
    bronili za darmo, oni w sumie dla naszego interesu tez mieli walczyc
    za darmo.

    Ale za wszelkie inne ... samoloty, mechanikow, szkolenie.

    I tak chyba mielismy lepiej niz USA - oni bodajze placili za wynajete
    bazy, mysmy koszary i lotniska dostali za darmo. Chyba.

    >Na podstawie prawa wojny :-) Przecież podałem Ci link.

    Ale tu jest o tych terenach wlaczonych do Rzeszy.

    >Próbujesz do lokalnych spraw dopasować wielką politykę.

    Eee - a czy to nie jest wielka polityka ?

    >Spróbuję jeszcze raz. W Księdze Wieczystej masz wpisane
    >Stowarzyszenie
    >Wielkiego Posłannictwa. Ale nie ma nie tylko Stowarzyszenia, ale
    >nikogo
    >z jego władz albo choć jednego członka.

    A jak jeden czlonek przezyl ?
    Zreszta na jakiej podstawie "nie ma Stowarzyszenia" ?
    Niemcy cos oficjalnie zlikwidowali ?

    >Nie wiemy zresztą, kto był
    >członkiem, bo papiery spalono, a świadków wymordowano. Komu oddać?
    >Czy
    >ma stać ruina do końca świata?

    A jak jednak jakis swiadek przezyl ?
    Przeciez nie musial byc Zydem - mogl "prawdziwy Polak" zaswiadczyc, ze
    przed wojna Mosze byl w Stowarzyszeniu ...

    >Co więcej. Stowarzyszenie wszystko do jednego worka wkładało przez 50
    >lat. Z przychodów z jednej kamienicy remontowali dach na drugiej,
    >która
    >miała mniejsze przychody. W momencie gdy znajdował się właściciel
    >którejś z nich i odzyskiwał nawet nie można było tego rozliczyć.

    Ok, tylko jesli rozumiem - to jak panstwo przejelo administracje, to
    przejelo i remonty dachow.

    Czy u was nie przejelo i jakies przedwojenne Stowarzyszenie
    administrowalo ?
    No ale zaraz ... przedwojenne to chyba przekazywalo zysk wlascicielom
    ?

    J.