    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d5a7b00$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ace24$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5qc8i1oc3e84.qt16cc2q4zkp$.dlg@40tude.net>
    <5d5b347c$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...net>
    <5d5c7003$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5d25a5$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5d5b05$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5eab04$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d5ed60d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Zydzi maja sie mocno
    Date: Thu, 22 Aug 2019 20:46:53 +0200

    dyskusyjnych:5d5ed60d$0$31099$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 22.08.2019 o 16:45, J.F. pisze:
    >Próbujemy.

    >Teatry w formie spółek?

    Jesli ma sprzedawac bilety, zatrudniac aktorow i zarabiac - to chyba
    jak najbardziej tak.
    Chyba, ze o teatr amatorski chodzi ... taki dzisiejszy Dom Kultury ...

    -co-sie-stalo-z-polskim-zlotem/tscvpwk

    >Ciekawa historia, choć gdzieś widziałem informację, że z tego złota
    >pokryto koszty polskiej armii w Wielkiej Brytanii.

    Pod koniec o tym pisza. I nie tyle "pokryto", co
    "Natomiast 11 ton złota zatrzymała Wielka Brytania jako pokrycie
    wydatków łożonych przez nią podczas wojny na cywilne potrzeby
    polskie."

    Deponowanie w londynskim banku okazalo sie niebezpieczne ... ale w
    sumie to wszedzie bylo niebezpieczne :-(

    >My, toi sobie możemy :-)

    A na jakiej podstawie one mialyby obowiazywac ?
    Polski rzad nie podpisal kapitulacji, w ktorej oddalby te ziemie
    Niemcom.

    >Nie wiem, ale moim zdaniem wprost zwrot się nie nalezy.

    A na moj gust istotne jest, ze zabral PRL.
    No chyba, zeby sie czepiac, ze Niemcy zabrali i powinny zaplacic
    odszkodowanie,
    a PRL zabral Niemcom na podstawie aktu kapitulacji ... czy raczej
    uzgodnien wielkiej trojki ?

    Tak czy inaczej - nieruchomosci Niemcy zwrocili/pozostawili/opuscili
    ..

    >Nie wiem, jak wszędzie, ale u nas na pewno nie. Jedynie przejmowano
    >administrację.

    Wraz z pobieraniem czynszow ?
    Tzn wlasciciel przestawal cokolwiek dostawac ze swojej kamienicy ?

    J.